Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Przychody i wyniki Monnari w III kw. gorsze niż przed rokiem

Sprzedaż grupy Monnari za trzeci kwartał 2018 r. spadła o 6,1 proc. licząc rok do roku, wzrosły natomiast, o 8,9 proc. koszty sprzedaży oraz koszty ogólne zarządu. Grupa wykazała także stratę na poziomie operacyjnym, w wysokości 1,3 mln zł, wobec 913 tys. zł zysku osiągniętego rok wcześniej. Spółka ocenia, że jest to wynik przyjętej strategii zakładającej efektywną sprzedaż zapasów oraz maksymalizację marży brutto na sprzedaży. Na wyniki miały także wpływ: zakaz handlu w niedziele i ciepłe lato.
Reklama

Spółka podała, że obroty sklepu internetowego zwiększyły się o 98,9 proc.

- W III kwartale 2018 r. grupa kapitałowa Monnari Trade SA odnotowała słabsze wyniki sprzedażowe niż w poprzednich okresach, co wynikało z przyjętej strategii zakładającej efektywną sprzedaż zapasów oraz maksymalizację marży brutto na sprzedaży. Oba cele udało się zrealizować mimo, że przychody w omawianym okresie spadły o 6,1%, osiągając poziom 50 895 tys. zł vs. 54 194 tys. zł w analogicznym okresie 2017 r. – poinformowała spółka w raporcie za trzeci kwartał.

- W III kwartale b.r. grupa Monnari ostrożnie stosowała różne formy obniżki cen towarów, co pozytywnie wpłynęło na wygenerowaną marżę brutto na sprzedaży, która wzrosła do 56,1 % z 52,8 % w okresie porównywalnym - dodano.

Spółka pozytywnie ocenia także zmiany w sieci salonów. Z uwagi na wygaśnięcie umów zostały zamknięte 2 salony, otwarto również 2 salony, a 2 salony zostały powiększone. Powierzchnia handlowa na koniec III kwartału 2018 r. wzrosła o 4,5 %, do 34,1 tys. m2. z 32,6 tys. m2 w III kwartale 2017 r. Na dzień 30 września 2018 grupa Monnari posiadała 162 salony, tyle samo co w okresie porównywalnym.

Na poziomie netto w III kwartale 2018 r. Monnari miało stratę w wysokości 1,75 mln zł (zysk netto w III kwartale 2017 r. wyniósł 653 tys. zł).

- Słabsza sprzedaż oraz wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnych zarządu (m.in. wynagrodzeń, kosztów usług prawnych, koszt funkcjonowania sklepu internetowego) spowodowały wygenerowanie straty operacyjnej na poziomie 1 321 tys. zł, w porównaniu do zysku na poziomie 913 tys. zł w ub. roku, oraz straty netto w wysokości 1 747 tys. zł vs. zysku netto w III kwartale ub. roku na poziomie 653 tys. zł – napisano w raporcie.

Według spółki, wyniki III kwartału b.r. wynikały głównie z mniej intensywnej wyprzedaży kolekcji letniej w lipcu i sierpniu b.r. (pomimo spadku przychodów wygenerowany został w tych miesiącach wyższy niż rok wcześniej zysk brutto na sprzedaży), spadku odwiedzalności salonów, wynikającego we wrześniu z pięknej letniej aury, a w całym III kwartale b.r. - z 8 niepracujących niedziel, spadku efektywności sprzedaży związanej z możliwością zaspokojenia potrzeb klienta podczas wizyty w sklepie (wysokie temperatury nie skłaniały do zakupu cieplejszej odzieży, a konsekwencją wyboru rzeczy z lżejszej oferty był spadek wartości średniej zakupionej sztuki towaru oraz spadek wartości paragonu), intensywnego wzrostu sprzedaży w kanale internetowym oraz spadku sprzedaży hurtowej.

Po trzech kwartałach 2018 r. grupa Monnari osiągnęła 160,4 mln zł przychodów, 5,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 3,4 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie 2017 r. przychody grupy wyniosły 169,7 mln zł, zysk operacyjny 6,2 mln zł, a zysk netto 4,5 mln zł.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum