PARTNER PORTALU

Przychody sieci Pepco w trzecim kwartale wzrosły o 37,3 proc. LFL

Autor: PB 15 lipca 2021 09:31

Przychody sieci Pepco w trzecim kwartale wzrosły o 37,3 proc. LFL Fot. materiały prasowe

W okresie trzech kwartałów roku 2020/201, zakończonym 30 czerwca 2021 roku, sieć Pepco otworzyła na wszystkich rynkach 224 nowych sklepów, czyli o 15,5% w porównaniu z poprzednim rokiem, w tym 18 sklepów na nowych rynkach Europy Zachodniej we Włoszech i w Hiszpanii. W samym III kwartale Pepco powiększyło sieć o 95 nowych sklepów, otwierając je na wszystkich z 14 obecnych rynków.

Grupa Pepco 

Jak tłumaczy spółka, trzeci kwartał poprzedniego roku obrotowego był najtrudniejszym kwartałem z powodu zakłóceń w handlu wynikających z pandemii. Cała grupa straciła wtedy łącznie 6 895 (18,4%) tygodni handlowych wobec 3 222 (7,5%) w kwartale omawianym obecnie. Na wyniki w bieżącym roku pozytywny wpływ miało zmniejszenie liczby zamknięć sklepów w związku z Covid.

Ograniczenia w handlu były w ciągu okresu sprawozdawczego stopniowo łagodzone – na początku kwartału zamkniętych było 1 075 (33%) sklepów w 11 regionach, po czym, do 27 czerwca, nastąpiło pełne otwarcie i związane z tym odbicie sprzedaży. Według spółki, w tym kontekście należy rozpatrywać przychody LFL, które w ciągu omawianego kwartału w całej grupie wzrosły o 29,3% (6,8% YTD), przy czym bardziej miarodajnym wskaźnikiem tego, jak radziła sobie grupa w omawianym okresie jest wynik LFL dla otwartych sklepów, gdzie wzrost wyniósł 14,8% (9,6% YTD).

Ogółem, w III kwartale roku obrotowego 2020/2021 Grupa Pepco osiągnęła 1,04 mld euro przychodów. Narastająco, od początku roku (YTD), było to 3,04 mld euro.

Sieć Pepco po pandemii

Sieć Pepco odnotowała wzrost sprzedaży przy stałym kursie walutowym, w warunkach porównywalnych: wzrost o 37,3% LFL w III kw. oraz wzrost o 9,6% LFL w okresie YTD. Jak ocenia spółka, wzrost wyniku LFL o 9,6% YTD jest zgodny z historycznymi wynikami LFL i oczekiwaniami na cały rok, co potwierdza wiarygodność prognoz dotyczących rozwoju działalności.

Dostrzegając znaczne możliwości rozwoju działalności na wszystkich rynkach spółki, od początku roku sieć Pepco zwiększyła liczbę swych sklepów o 224, co stanowi wzrost o 15,5% w stosunku do roku ubiegłego. W ciągu omawianego kwartału otwarto 95 nowych sklepów we wszystkich 14 regionach, w tym pierwsze sklepy w Hiszpanii. Ponadto Pepco kontynuowała rozbudowę lub przeniosła kolejne 8 sklepów (39 YTD), a zgodnie z założeniami w całym roku obrotowym planuje otworzyć 330 sklepów.

Sieć sklepów pod szyldem Pepco, jako sieć detaliczna oferująca towary niebędące artykułami pierwszej potrzeby, najbardziej odczuła skutki zamknięcia sklepów w związku z Covid począwszy od marca 2020 r., przy czym najbardziej widoczne było to w trzecim kwartale ubiegłego roku, w którym utracono prawie 23% tygodni handlowych. Zamknięcia na początku trzeciego kwartału bieżącego roku były mniej dotkliwe, a stopniowe ponowne otwarcia przyczyniły się do znacznego wzrostu wyniku LFL, uwzględniając niską bazę w roku ubiegłym.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9193
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,78

  • Śr

    3,84

  • Min

    3,16

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.