Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Przychody sieci Pepco w trzecim kwartale wzrosły o 37,3 proc. LFL

W okresie trzech kwartałów roku 2020/201, zakończonym 30 czerwca 2021 roku, sieć Pepco otworzyła na wszystkich rynkach 224 nowych sklepów, czyli o 15,5% w porównaniu z poprzednim rokiem, w tym 18 sklepów na nowych rynkach Europy Zachodniej we Włoszech i w Hiszpanii. W samym III kwartale Pepco powiększyło sieć o 95 nowych sklepów, otwierając je na wszystkich z 14 obecnych rynków.
Reklama

Grupa Pepco 

Jak tłumaczy spółka, trzeci kwartał poprzedniego roku obrotowego był najtrudniejszym kwartałem z powodu zakłóceń w handlu wynikających z pandemii. Cała grupa straciła wtedy łącznie 6 895 (18,4%) tygodni handlowych wobec 3 222 (7,5%) w kwartale omawianym obecnie. Na wyniki w bieżącym roku pozytywny wpływ miało zmniejszenie liczby zamknięć sklepów w związku z Covid.

Ograniczenia w handlu były w ciągu okresu sprawozdawczego stopniowo łagodzone – na początku kwartału zamkniętych było 1 075 (33%) sklepów w 11 regionach, po czym, do 27 czerwca, nastąpiło pełne otwarcie i związane z tym odbicie sprzedaży. Według spółki, w tym kontekście należy rozpatrywać przychody LFL, które w ciągu omawianego kwartału w całej grupie wzrosły o 29,3% (6,8% YTD), przy czym bardziej miarodajnym wskaźnikiem tego, jak radziła sobie grupa w omawianym okresie jest wynik LFL dla otwartych sklepów, gdzie wzrost wyniósł 14,8% (9,6% YTD).

Ogółem, w III kwartale roku obrotowego 2020/2021 Grupa Pepco osiągnęła 1,04 mld euro przychodów. Narastająco, od początku roku (YTD), było to 3,04 mld euro.

Sieć Pepco po pandemii

Sieć Pepco odnotowała wzrost sprzedaży przy stałym kursie walutowym, w warunkach porównywalnych: wzrost o 37,3% LFL w III kw. oraz wzrost o 9,6% LFL w okresie YTD. Jak ocenia spółka, wzrost wyniku LFL o 9,6% YTD jest zgodny z historycznymi wynikami LFL i oczekiwaniami na cały rok, co potwierdza wiarygodność prognoz dotyczących rozwoju działalności.

Dostrzegając znaczne możliwości rozwoju działalności na wszystkich rynkach spółki, od początku roku sieć Pepco zwiększyła liczbę swych sklepów o 224, co stanowi wzrost o 15,5% w stosunku do roku ubiegłego. W ciągu omawianego kwartału otwarto 95 nowych sklepów we wszystkich 14 regionach, w tym pierwsze sklepy w Hiszpanii. Ponadto Pepco kontynuowała rozbudowę lub przeniosła kolejne 8 sklepów (39 YTD), a zgodnie z założeniami w całym roku obrotowym planuje otworzyć 330 sklepów.

Sieć sklepów pod szyldem Pepco, jako sieć detaliczna oferująca towary niebędące artykułami pierwszej potrzeby, najbardziej odczuła skutki zamknięcia sklepów w związku z Covid począwszy od marca 2020 r., przy czym najbardziej widoczne było to w trzecim kwartale ubiegłego roku, w którym utracono prawie 23% tygodni handlowych. Zamknięcia na początku trzeciego kwartału bieżącego roku były mniej dotkliwe, a stopniowe ponowne otwarcia przyczyniły się do znacznego wzrostu wyniku LFL, uwzględniając niską bazę w roku ubiegłym.

Na nowych rynkach Europy Zachodniej – we Włoszech i Hiszpanii – obroty utrzymują się na wysokim poziomie, przy czym wyniki Hiszpanii przewyższają nasze wewnętrzne założenia, a Włochy wracają do poziomu przychodów osiąganych przed wprowadzeniem ograniczeń związanych z lockdownem w grudniu 2020 r.

Dealz

Pion Dealz nadal dobrze się rozwija, klienci polubili jego ofertę, a ekonomika modelu biznesowego pozwoliła na przyspieszenie programu otwierania nowych sklepów. W ciągu omawianego kwartału otwarto 24 sklepy Dealz, co zwiększyło ich liczbę o 53% w stosunku do stanu na koniec roku, łącznie do 147. - Naszym zamiarem pozostaje otwarcie do 70 nowych sklepów w ciągu całego roku obrotowego - informuje Pepco Group.

Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group

- W trzecim kwartale roku wykonaliśmy znaczące postępy. Poziom sprzedaży wszystkich trzech naszych marek wykazał się odpornością, gdy klienci PEPCO, Poundland i Dealz powracali do sklepów, jak tylko obostrzenia związane z epidemią Covid zostały poluzowane. Kontynuowaliśmy inwestycje w dalszy rozwój naszej działalności, otwierając 117 nowych sklepów w okresie trzech miesięcy i 342 od początku roku. Podpisaliśmy umowę na przejęcie 29 sklepów w Austrii. Grupa zmodernizowała również 260 sklepów PEPCO oraz, po przejęciu Fultons Foods jesienią 2020 roku, wprowadziliśmy pełną ofertę artykułów chłodzonych i mrożonych do 42 sklepów Poundland – mówi Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group.

Jak tłumaczy, globalne łańcuchy dostaw nadal pozostają pod wpływem zarówno ograniczonej dostępności surowców, jak i presji na koszty produkcji, potęgowanej przez braki w dostępności kontenerów, co również może potencjalnie prowadzić do znacznej inflacji kosztów, począwszy od sezonu jesień/zima 2021 r. - Jednakże dzięki bezpośrednim relacjom naszej spółki PGS z dostawcami i wytwórcami na Dalekim Wschodzie, jesteśmy w stanie stale monitorować i szybko podejmować działania by zapewnić najlepsze ceny na wszystkich naszych rynkach – ocenia.

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum