Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rekordowe wyniki PSB Mrówka. W planach m.in. 30 nowych sklepów

Grupa PSB będzie dynamicznie rozwijać swoją sieć handlową - w tym roku planuje otwarcie ok. 30 Mrówek oraz przekształcenie kilku dotychczasowych składów w nowoczesne centra budownictwa pod nazwą PSB Profi.
Reklama

Grupa PSB będzie dynamicznie rozwijać swoją sieć handlową - w tym roku planuje otwarcie ok. 30 Mrówek oraz przekształcenie kilku dotychczasowych składów w nowoczesne centra budownictwa pod nazwą PSB Profi. W 2020 r. ogólna liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto wyniosła 224 tys. i była o 5,7% niższa niż przed rokiem. Natomiast ogółem wydano pozwolenia lub dokonano zgłoszenia budowy 276 tys., mieszkań, tj. o 2,8% więcej niż w 2019 r. Prognozy makroekonomiczne dla Polski szacowane są na poziomie: wzrost PKB o 3-4%, a inflacja o ok. 3%. Kraj wszedł w okres spowolnienia gospodarczego związanego z pandemią koronawirusa. Z drugiej strony niskie
bezrobocie, znacząca podwyżka płacy minimalnej oraz wzrost płac realnych będą niewątpliwie stymulować wydatki konsumentów na bieżące utrzymanie swoich posesji. Potrzeby mieszkaniowe Polaków są ciągle niezaspokojone - jednak realizacja rządowych programów pomocy w tym zakresie, w minionych latach, nie przyniosła zapowiadanych efektów i nie widać realnych szans na wyraźną poprawę w roku 2021. Ceny materiałów budowlanych będą dalej wzrastać, zwłaszcza tych, których produkcja jest energochłonna. Na tle powyższych przesłanek można szacować, iż tegoroczny
popyt na materiały w budownictwie mieszkaniowym będzie porównywalny z poprzednim rokiem lub nieznacznie większy. Zaznaczyć należy, że budownictwo mieszkaniowe znajduje się na nienotowanym od lat szczycie koniunktury.

Wyniki finansowe

Przychody ze sprzedaży w 2020 roku były najwyższe w historii spółki i wyniosły 3190 mln zł. Zawiązanie rezerwy na ewentualne przyszłe zobowiązania podatkowe, związane z postępowaniami podatkowymi prowadzonymi za lata 2013-2015, spowodowało, że mimo wysokich przychodów spółka odnotowała stratę netto w wysokości 146 mln zł. Jednak wyłączając koszty związane z zawiązaniem rezerwy spółka odnotowała rekordowy zysk z działalności w wysokości 48 mln zł.

W minionym roku wypłacono „bonusy handlowe” w kwocie 103,16 mln zł oraz bonusy „lojalnościowo-marketingowe” w wysokości 10,35 mln zł - stanowią one dochód partnerów handlowych spółki, dzielony według zaangażowania w realizację sprzedaży.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.