Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Rossmann odporny na kryzys. Otworzy setki nowych drogerii w 2023 roku

Rossmann zdaje się przeciwstawiać wszelkim kryzysom. Sieć drogerii chce w 2023 roku otworzyć łącznie 245 nowych placówek, z czego 70 w samych Niemczech, a w innych krajach 175 kolejnych.
Reklama
  • W 2022 roku Rossmann zwiększył łączną sprzedaż brutto o 9,5 proc., do 12,15 mld euro. Pobił tym samym rekord z 2021 roku.
  • W 2023 roku Rossmann chce utrzymać szybkie tempo ekspansji, z wolumenem inwestycyjnym na poziomie 325 mln euro.
  • Rossmann w 2022 roku uplasował się na 26. miejscu najlepszych pracodawców świata magazynu Forbes.

Podczas gdy firmy w wielu sektorach handlu nie przetrwały kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa i wojną na Ukrainie, Rossmann zaliczył kolejny udany rok.

Sieć drogerii Rossmann chce utrzymać szybkie tempo ekspansji

W 2022 roku grupa z Burgwedel pod Hanowerem zwiększyła łączną sprzedaż brutto o 9,5 proc., do 12,15 mld euro. Rossmann pobił tym samym rekord z 2021 roku, w którym łączny wzrost sprzedaży brutto wyniósł 8,1 proc. Grupa korzysta na tym, że klienci coraz częściej sięgają po niedrogie produkty i marki własne.

Sprzedaż w Niemczech wzrosła o 7 proc., do 8,45 mld euro, zaś sprzedaż zagranicznych firm - w Polsce, na Węgrzech, w Czechach, Albanii, Kosowie, Hiszpanii i Turcji zwiększyła się o 16 proc., do 3,7 mld euro.

W 2023 roku Rossmann chce utrzymać szybkie tempo ekspansji, z wolumenem inwestycyjnym na poziomie 325 mln euro. W samych Niemczech ma powstać 70 nowych oddziałów, a w innych krajach 175 kolejnych. Sieć drogerii posiada obecnie łącznie 4514 oddziały, w tym 2263 w Niemczech.

Rossmann GmbH wśród 30 najlepszych pracodawców na świecie

Rossmann w 2022 roku uplasował się na 26. miejscu najlepszych pracodawców świata magazynu Forbes, spośród 750 sklasyfikowanych firm. Niemiecka spółka znalazła się też na 3. miejscu w kategorii „sprzedaż detaliczna i hurtowa”, tuż za Costco Wholesale i Decathlonem. Była natomiast najlepsza wśród wszystkich niemieckich detalistów – za nią uplasowali się dm, Müller, Grupa Schwarz, Grupa Rewe, Aldi.

Grupa Rossmann, zatrudniająca ponad 60 tys. pracowników w Europie, jest jedną z największych sieci drogeryjnych w Europie. Większościowym udziałowcem jest rodzina Rossmann, 40 proc. udziałów posiada A.S. Watson Group.  

Rossmann GmbH jest jednym z dwóch udziałowców (50%) polskiej spółki Rossmann SDP, która ma w naszym kraju 1,6 tys. sklepów. Drugim współwłaścicielem jest A.S. Watson – międzynarodowa grupa kapitałowa działająca w branży „zdrowie i uroda”.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum