Rossmann odporny na kryzys. Otworzy setki nowych drogerii w 2023 roku

- W 2022 roku Rossmann zwiększył łączną sprzedaż brutto o 9,5 proc., do 12,15 mld euro. Pobił tym samym rekord z 2021 roku.
- W 2023 roku Rossmann chce utrzymać szybkie tempo ekspansji, z wolumenem inwestycyjnym na poziomie 325 mln euro.
- Rossmann w 2022 roku uplasował się na 26. miejscu najlepszych pracodawców świata magazynu Forbes.
Podczas gdy firmy w wielu sektorach handlu nie przetrwały kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa i wojną na Ukrainie, Rossmann zaliczył kolejny udany rok.
Sieć drogerii Rossmann chce utrzymać szybkie tempo ekspansji
W 2022 roku grupa z Burgwedel pod Hanowerem zwiększyła łączną sprzedaż brutto o 9,5 proc., do 12,15 mld euro. Rossmann pobił tym samym rekord z 2021 roku, w którym łączny wzrost sprzedaży brutto wyniósł 8,1 proc. Grupa korzysta na tym, że klienci coraz częściej sięgają po niedrogie produkty i marki własne.
Sprzedaż w Niemczech wzrosła o 7 proc., do 8,45 mld euro, zaś sprzedaż zagranicznych firm - w Polsce, na Węgrzech, w Czechach, Albanii, Kosowie, Hiszpanii i Turcji zwiększyła się o 16 proc., do 3,7 mld euro.
W 2023 roku Rossmann chce utrzymać szybkie tempo ekspansji, z wolumenem inwestycyjnym na poziomie 325 mln euro. W samych Niemczech ma powstać 70 nowych oddziałów, a w innych krajach 175 kolejnych. Sieć drogerii posiada obecnie łącznie 4514 oddziały, w tym 2263 w Niemczech.

Czytaj więcej
Spory cenowe pustoszą półki w sklepach Rossmann i EdekaRossmann GmbH wśród 30 najlepszych pracodawców na świecie
Rossmann w 2022 roku uplasował się na 26. miejscu najlepszych pracodawców świata magazynu Forbes, spośród 750 sklasyfikowanych firm. Niemiecka spółka znalazła się też na 3. miejscu w kategorii „sprzedaż detaliczna i hurtowa”, tuż za Costco Wholesale i Decathlonem. Była natomiast najlepsza wśród wszystkich niemieckich detalistów – za nią uplasowali się dm, Müller, Grupa Schwarz, Grupa Rewe, Aldi.
Grupa Rossmann, zatrudniająca ponad 60 tys. pracowników w Europie, jest jedną z największych sieci drogeryjnych w Europie. Większościowym udziałowcem jest rodzina Rossmann, 40 proc. udziałów posiada A.S. Watson Group.
Rossmann GmbH jest jednym z dwóch udziałowców (50%) polskiej spółki Rossmann SDP, która ma w naszym kraju 1,6 tys. sklepów. Drugim współwłaścicielem jest A.S. Watson – międzynarodowa grupa kapitałowa działająca w branży „zdrowie i uroda”.

Czytaj więcej
Rossmann ukarany za zmowę cenową w Niemczech