RTE Poland partnerem sieci Decathlon

Celem projektu ze strony RTE Group jest zwiększenie zdolności produkcyjnej w Europie dzięki partnerstwu z Decathlonem, czołową marką na światowym rynku rowerów. Hala produkcyjna ma zbliżyć produkcję do ważnych rynków w Europie Środkowej i Wschodniej, a także do wybranych rynków Europy Zachodniej.
Inwestycja w Machnaczu w woj. kujawsko-pomorskim będzie obejmować roboty budowlane od podstaw, stworzenie infrastruktury pomocniczej, a także zakup i instalację maszyn i sprzętu potrzebnych do wdrożenia pełnego procesu produkcyjnego oraz powiązanych procesów logistycznych. Prace będą realizowane w dwóch etapach. W pierwszym, który planowo rozpocznie się w styczniu 2021 roku, powstaną hale o łącznej powierzchni 20 000 mkw. i zajmą grunt o powierzchni 65 000 mkw. W kolejnym etapie nastąpi rozbudowa fabryki. Inwestor zakłada, że w późniejszych etapach powierzchnia fabryki może przekroczyć 40 000 mkw. Taka kubatura, wraz
z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi i bardzo wysoką automatyzacją produkcji, pozwoli na bardzo dużą wydajność fabryki. Całość, według szacunków inwestora, w pierwszej fazie projektu ma kosztować 80 milionów zł.
- Szacujemy, że już w pierwszej fazie projektu będziemy wytwarzać nawet 500 000 nowych rowerów rocznie. Uruchomienie kolejnej części fabryki pozwoli na podwojenie tej liczby. Docelowo planujemy rozbudować fabrykę i zwiększyć łączną moc produkcyjną do 1,5 mln pojazdów rocznie. Nasz nowy zakład produkcyjny to fabryka 4.0 – będzie wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt, a zarządzanie produkcją oparte zostanie na inteligentnych systemach, co pozwoli na produkowanie nie tylko bardzo dużej liczby rowerów, ale też zachowanie ich najwyższej jakości i spełnienie wszelkich wymogów bezpieczeństwa - powiedział Jorge Salgado, prezes RTE Poland Sp. z o. o.
Produkcja będzie obejmowała takie elementy łańcucha wartości jak: malowanie ram, widelców i innych komponentów, wytwarzanie obręczy rowerowych, składanie kół oraz całych rowerów. Sieć Decathlon Polska zakłada, że nawet 60% rocznej produkcji machnackiej fabryki trafi na eksport – na rynki krajów Unii Europejskiej. Inwestor z kolei szacuje, że w pierwszej fazie projektu zatrudnienie znajdzie 70 osób, a w miarę rozwoju fabryki zatrudnienie może zostać zwiększone.
W nowej hali będą produkowane wszystkie modele rowerów dostępne w ofercie Decathlonu. Do tej pory wytwarzano je w Rumunii, Portugalii i Francji. Zlokalizowanie kolejnych linii w Polsce było posunięciem strategicznym – zadecydowały o nim świetna ze względu na plany eksportowe lokalizacja, stabilność gospodarcza oraz wysoka kultura przemysłowa.
Decathlon to międzynarodowy producent i dystrybutor odzieży oraz sprzętu sportowego działający od 1976 r. W Polsce otwarcie pierwszego sklepu sieci Decathlon miało miejsce w 2001 r. na warszawskim Targówku. Obecnie w Polsce istnieje już ponad 50 sklepów Decathlon, zatrudniających ok. 3500 osób.