PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Rynek odzieży wartościowej w Wielkiej Brytanii wciąż będzie rósł

Autor: dlahandlu.pl 4 czerwca 2018 10:23

Wartość rynku wartościowej odzieży w Wielkiej Brytanii sięgnął 13,5 mld funtów w 2017 roku. Do 2022 roku wzrost ma być co prawda nieco wolniejszy niż przez ostatnie 5 lat, jednak wciąż będzie utrzymywał się popyt na kolekcje wartościowych ubrań,  w dobrej relacji jakości do ceny – przewidują analitycy GlobalData.

Jak wynika z ankiety GlobalData przeprowadzonej w 2018 roku, na 47,3 proc. kupujących ubrania w Wielkiej Brytanii większość swoich zakupów realizuje u sprzedawców odzieży wartościowej, takich jak Primark, H&M, a także w sklepach spożywczych. Popyt na linie odzieżowe lidera rynkowego Primark jest wciąż zdrowy, a detalista ten osiągnął 8-proc. wzrost w Wielkiej Brytanii w pierwszej połowie roku 2017/18 oraz 3-proc. wzrost sprzedaży o l-f-l, i to bez sprzedaży poprzez witrynę internetową.

Natomiast 53,9 proc. osób poniżej 35 roku życia kupuje głównie od wartościowych sprzedawców odzieży. Ten wynik nie zaskakuje, biorąc pod uwagę szeroki wybór oferowany w segmencie młodzieżowym.

- Dokładnie dwie trzecie kobiet w wieku 16-24 lat przede wszystkim robi zakupy wu detalistów z segmentu odzieży wartościowej. Jednak większość kobiet w wieku 55+ woli kupować w sklepach średniej klasy, co niewątpliwie jest odpowiedzią na ograniczoną ofertę w segmencie odzieży wartościowej. Podczas gdy rynek młodzieżowy jest lukratywny dla takich marek jak: Primark i H&M, gracze ci powinni zwiększać świadomość i atrakcyjność wśród dojrzałych konsumentów, podkreślając odpowiednie, ale młodzieńcze style dla tej grupy wiekowej – mówi Kate Ormrod, główny analityk ds. Handlu detalicznego w GlobalData.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7807

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.