Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Sephora z zyskiem 24 mln zł

W 2021 r. spółka Sephora Polska osiągnęła przychody ze sprzedaży netto w kwocie 583 mln zł. Zysk to 24 mln zł. Sieć zamknęła 4 placówki. W planach ma weryfikację istniejących drogerii pod kątem ich rentowności.
Reklama

Sephora Polska: Dwa otwarcia, cztery zamknięcia

Na koniec grudnia 2021 r. sieć Sephora miała w Polsce 88 perfumerii czyli dokładnie tyle samo, co na koniec grudnia 2020 r. W jednej lokalizacji była gruntowna przebudowa, w siedmiu renowacje. Otwarto dwie nowe placówki (Zielona Góra i Rzeszów), a zamknięto cztery: Auchan Gliwice, Malta Poznań, Auchan Łomianki i Turzyn Szczecin.

W 2021 r. spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 24 mln zł. Przychody ze sprzedaży to 583 mln zł. 

Przypomnijmy, że w 2020 r. spółka miała stratę w wysokości 14 mln zł.

W roku 2020 trzy perfumerie zostały gruntownie przebudowane: Arkadia Warszawa, Magnolia Wrocław i Floriańska Kraków. W jedenastu perfumeriach przeprowadzono renowacje (Pasaż Grunwaldzki Wrocław, Promenada Warszawa, Plaza Poznań, Trzy Stawy Katowice, Echo Kielce, Agora Bytom, Mazovia Płock, Plaza Rzeszów, Aleja Bielany Wrocław i Galeria Bałtycka Gdańsk), a kolejne pięć perfumerii poddano mniejszym unowocześnieniom (Warszawa Marki, Kraków M1, Warszawa Nowy Świat, Plaza Lublin, Słoneczna Radom). Do końca 2020 roku zamknięte miały zostać trzy perfumerie: Warszawa Bemowo, Plejada Bytom, Renoma Wrocław.

Plany na 2022 rok

Na ten rok sieć planowała m.in. wzrost sprzedaży w kanale stacjonarnym, jak i e-commerce, wzrost marży na sprzedaży, wprowadzenie nowych metod płatności i dostaw w e-sklepie, modernizacje oraz weryfikacje sklepów nierentownych oraz ich ewentualne zamknięcie (4 perfumerie).

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum