PARTNER PORTALU

Sieć RTV Euro AGD zarobiła prawie 300 mln zł. Firma nie korzystała z rządowego wsparcia

Autor: MK 15 lipca 2021 11:06

Sieć RTV Euro AGD zarobiła prawie 300 mln zł. Firma nie korzystała z rządowego wsparcia Salon RTV EURO AGD w Galerii Mokotów ze strefą dla graczy, fot. mat. pras.

Spółka Euro-Net prowadząca sieć sklepów z szyldem Rtv Euro Agd wypracowała za 2020 rok 299 931 882 zł zysku netto w porównaniu do 191 982 683 zł za 2019 rok. Firma nie korzystała z pomocy tarczy antykryzysowej, a kierownictwo firmy potraktowało pandemię jako szansę na rozwój.

23 otwarcia, 7 zamknięć

Spółka Euro-Net otworzyła 23 nowe sklepy. Nowe placówki handlowe otwarto w Siedlcach, Włocławku, Solcu Kujawskim, Świeciu, Trzciance, Chojnicach, Bytowie, Gdańsku, Żorach, Krapkowicach, Rudzie Śląskiej, Częstochowie, Chorzowie, Chełmie, Zgierzu, Braniewie, Oleck, Augustowie, Myśliborzu, Nysie, Wrocławiu, Żarach oraz Mińsku Mazowieckim. Sklepy uruchomione w 2020 roku pod względem organizacyjnym włączono do istniejącej struktury oddziałów.
Jednocześnie na podstawie oceny potencjału i prognozowanych wyników finansowych sklepów
spółka postanowiła zamknąć placówki w Siedlcach, Chojnicach, Szczecinie, Gliwicach, Rudzie
Śląskiej, Opolu oraz Pruszkowie.
Ostatecznie na koniec grudnia 2020 r. liczba placówek handlowych w całej sieci uległa zwiększeniu
z 289 do 305 salonów. Na koniec roku 2020 Spółka Euro-net posiadała 305 sklepów w 197 miejscowościach Polski.

Popularny e-sklep

W roku 2020 spółka realizując strategię wielokanałowości nadal rozwijała sprzedaż internetową i
telefoniczną. Zgodnie z danymi ze strony SimilarWeb, dostarczającej danych analitycznych,
rankingów, badającej popularność stron internetowych, sklep internetowy Euro.com.pl był jednym z
najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce.

Finanse

- Aktualna i przewidywana sytuacja finansowa spółki jest bardzo dobra, rok 2020 zakończył się
istotnym wzrostem sprzedaży i wyniku EBITDA w stosunku do roku 2019. Poziom zysku i sprzedaży
zarząd ocenia szczególnie wysoko bezwzględnie, jak również na tle występujących tendencji i
zjawisk rynkowych związanych z gospodarczymi skutkami pandemii wirusa SARS-CoV-2 - podaje firma.

Sporny VAT

Wobec spółki toczą się dwa postępowania dotyczące rozliczeń podatku VAT za okresy od marca do
września 2013 roku oraz od października 2013 roku do kwietnia 2014 roku.
W postępowaniu za miesiące od marca do września 2013 roku firma złożyła skargę od wyroku
Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego do Naczelnego Sądu Administracyjnego i oczekuje na
wyznaczenie terminu rozprawy. W postępowaniu za miesiące od października 2013 roku do kwietnia
2014 Spółka w 2020 roku otrzymała decyzję Naczelnika Mazowieckiego Urzędu Celno-Skarbowego
w Warszawie, w której zakwestionowana została prawidłowość części rozliczeń spółki w zakresie
podatku VAT. Spółka całkowicie nie zgadza się z decyzją i złożyła odwołanie od otrzymanej decyzji
do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie. W przypadku gdyby Dyrektor Izby
Administracji Skarbowej nie uwzględnił odwołania Spółki, spółka zaskarży otrzymaną decyzję i
będzie dochodzić swoich praw przed Sądem Administracyjnym.

Szansa w pandemii

Na początku 2020 roku rozpoczęła się ogólnoświatowa pandemia wirusa SARS-CoV-2, która
począwszy od marca 2020 dotknęła również Polskę. 
Spółka nie korzystała z żadnych wypłat bezpośrednich środków oferowanych w ramach Rządowych
Tarcz Antykryzysowych, Finansowych czy Branżowych. Utrzymała poziom zatrudnienia finansując
wynagrodzenia pracowników zamykanych w wyniku pandemii wirusa SARS-CoV-2 sklepów z
własnych środków.
- Chociaż w chwili sporządzania niniejszego sprawozdania finansowego sytuacja ewoluuje, to
kierownictwo jednostki nie odnotowało negatywnego wpływu na sprzedaż w roku 2020 ani w
pierwszych dwóch miesiącach roku 2021 oraz nie odnotowuje istotnych zmian w łańcuchu dostaw
jednostki, jednak nie może przewidzieć w całości wszystkich przyszłych skutków. Kierownictwo
będzie nadal monitorować potencjalny wpływ zaistniałej sytuacji i podejmie wszelkie możliwe kroki,
aby maksymalnie zneutralizować negatywne skutki dla spółki - napisał zarząd.
Kierownictwo jednostki potraktowało w 2020 roku i traktuje nadal obecną sytuację jako szansę i przyjmuje strategię szybkiego dalszego umocnienia się na rynku, jako jego lider, w oparciu o wypracowane w ostatnich kilku latach silne przewagi konkurencyjne w ramach przyjętej długofalowej strategii budowania rozproszonej przewagi konkurencyjnej i pełnego łańcucha wartości: bardzo dobrze zarządzaną, opartą na własnych zasobach, szybką i sprawną logistykę, dwa bardzo mocne kanały internetowe oraz nowoczesny, silny call center, bezpieczne i skalowalne systemy informatyczne, z zapewnioną wysoką przepustowością łączy teleinformatycznych i dużymi mocami obliczeniowymi, na które jak dotychczas, tak również w 2021 roku przeznacza istotne nakłady.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • nikt wazny 2021-07-15 15:39:30

    a ty pracuj, za miske ryzu, z patalogia, z ukraincami w magazynie, a wiekosc kierownikow z magazyn, powinna nie byc kierownikami, bo nie umieja rozmawiac z ludzmi .......... licza na siebie i lubia tych co liza im tylki

  • Edyward 2021-07-15 11:38:21

    Cenowo obok neo24 chyba najlepiej wypadają. Jeszcze reklamy mogliby zrobić mniej krzykliwe.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)



BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9581
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,06

  • Min

    1,10

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.