Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Sinsay siłą napędową LPP w czasach kryzysowych

Sinsay generuje ok. 40% sprzedaży LPP, a grupa intensywnie stawia na jego rozwój. Efekt ten będzie wspierany przez obecność uchodźców, których koszyk zakupowy jest przeważony podstawowymi produktami - piszą analitycy BM mBanku.
Reklama

Analitycy BM mBanku, w raporcie z 15 września wznowili wydawanie rekomendacji dla LPP od zalecenia „kupuj". Uważają, że spółka jest relatywnie odporna na nadchodzące spowolnienie gospodarcze na tle branży. Optymizm wynika z:
1) istotnego udziału segmentu value-for-money w miksie sprzedaży,
2) solidnego bilansu,
3) oczekiwanej odbudowy sprzedaży po opuszczeniu Rosji,
4) atrakcyjnych perspektyw rozwoju w średnim terminie oraz
5) ryzyka zwiększonej ekspansji fiskalnej w Polsce. Wraz z nadchodzącym
spowolnieniem gospodarczym i erozją dochodu klienci będą wybierać
produkty z niższej półki cenowej.

Analitycy widzą potencjał w marce Sinsay

"Sądzimy, że głównym beneficjentem tego środowiska będzie Sinsay, oferujący relatywnie tanie produkty. Już obecnie Sinsay generuje ok. 40% sprzedaży, a grupa intensywnie stawia na jego rozwój. Efekt ten będzie wspierany przez obecność uchodźców, których koszyk zakupowy jest przeważony podstawowymi produktami. Utrata rynku rosyjskiego przyniesie negatywne implikacje dla Grupy (biznes rosyjski stanowił ok. 20% sprzedaży, posiadał wyższą marżę brutto o ok. 4 p.p. i niższe koszty SG&A/mkw od reszty biznesu LPP, wartość księgowa ok. 1,3 mld PLN). Grupa zamierza jednak przesunąć nakłady inwestycyjne w kierunku krajów bałtyckich i regionu SEE, zamykając rok 2022/23 lekkim spadkiem powierzchni ok. 8% r/r i wzrostem sprzedaży do 16 mld PLN. Uważamy, że spółka będzie w stanie tego dokonać (zakładamy
15,6 mld PLN przychodów). Sądzimy, że w 2022 roku nastąpi redukcja marży brutto o 5,7 p.p. i marży EBITDA skor. o 7,2 p.p. r/r. (brak sprzedaży w Rosji, wyższe rabatowanie). W średnim terminie spółka posiada bardzo atrakcyjne perspektywy rozwoju. Grupa zamierza zwiększyć powierzchnię o odpowiednio 15% i 10%-15% r/r w 2023 i 2024 roku. Plany zakładają rozwój przede wszystkim segmentu Sinsay oraz ekspansję geograficzną w SEE m.in. w Rumunii i Bułgarii, zwiększając tym samym ekspozycję na regiony, w których rynek odzieży ma rozwijać się znacznie szybciej od całego rynku
europejskiego (CAGR EBITDA 2021-25 odpowiednio 14% i 10% dla Rumunii
i Bułgarii vs. 3,5% dla Europy). (...) W rekomendacji zakładamy, że nie nastąpi eskalacja konfliktu na linii Chiny – Tajwan, co spowodowałoby utratę ok. 1/3 dostawców Grupy i znacząco zwiększyłoby koszty transportu - czytamy w raporcie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum