PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Słabe wyniki TXM w lipcu. Spółka dogadała się z bankami

Autor: dlahandlu.pl 7 sierpnia 2018 09:38

Zarząd TXM S.A. poinformował, że 6 sierpnia 2018 roku spółka, PKO Bank Polski S.A. oraz ING Bank Śląski S.A. zakończyły negocjacje warunków dalszego finansowania. Uzgodnienia zostały zapisane w dokumencie term sheet (TS), który opisuje zasady i warunki, na jakich banki zobowiązane będą udzielić spółce dalszego finansowania. Dokument ten nie ma charakteru wiążącego i nie kreuje zobowiązań stron, a stanowi jedynie wyraz ich intencji. Postanowienia zostaną inkorporowane w umowach kredytowych zawartych z PKO BP i ING na podstawie aneksów do tych umów, pod warunkiem uzyskania wewnętrznych decyzji kredytowych banków - podała spółka w komunikacie.

W okresie kredytowania PKO BP będzie udostępniał TXM limit kredytowy w kwocie 42 mln zł oraz udzieli TXM sublimitów na: kredyt w rachunku bieżącym do kwoty 22 mln zł, akredytywy dokumentowe w obrocie krajowym i zagranicznym (zł, EUR i USD) oraz na kredyt nieodnawialny (zł, EUR i USD), wyłącznie na spłatę zadłużenia powstałego z tytułu dokonanych przez PKO BP SA wypłat z akredytyw, do kwoty 17 mln zł gwarancje bankowe oraz regwarancje w obrocie krajowym i zagranicznym wystawiane na zabezpieczenie zobowiązań TXM wobec beneficjentów gwarancji (zł, EUR, USD) (w tym gwarancje i regwarancje za zobowiązania spółek zależnych od TXM do kwoty 3 mln zł) oraz na kredyt nieodnawialny (zł, EUR i USD) wyłącznie na spłatę zadłużenia powstałego z tytułu dokonanych przez PKO BP SA wypłat z gwarancji, do kwoty 9 mln zł. W ramach sublimitu na gwarancje i regwarancje wydawane mogą być wyłącznie gwarancje czynszowe.

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów TXM ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę TXM w lipcu 2018r. wyniosła ok. 26 mln zł, co oznacza spadek o 18% w porównaniu do lipca roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż zrealizowana przez Grupę TXM wyniosła ok. 191 mln zł tj. o 3% mniej niż w roku poprzednim.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w lipcu 2018 roku wyniosły ok. 0,4 mln zł, co oznacza spadek o 40% w stosunku do lipca 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepu internetowego wyniosła ok. 4,0 mln zł i była o 15% niższa w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Sieć TXM na koniec lipca składała się z 389 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,1 tys. mkw., która była o 0,4% wyższa niż na koniec lipca 2017.

Podstawowym czynnikiem, który w negatywny sposób wpłynął na osiągnięte przychody, były odczuwalne deficyty w obszarze zapasu w sklepach. Zbyt mała dostępność dla klienta oferty letniej, mogącej efektywnie konkurować z ofertą wyprzedażową sieci sklepów modowych, bezpośrednio i negatywnie przełożyła się na niski poziom sprzedaży w lipcu. Najistotniejszą przyczyną niedostatecznego zatowarowania sklepów są wykorzystane w pełni limity kredytu kupieckiego. Po sfinalizowaniu procesu dokapitalizowania Spółki, co powinno nastąpić w sierpniu br., nastąpi zwolnienie limitów u kluczowych dostawców. To pozwoli stopniowo na skuteczne zapewnienie atrakcyjnej oferty dla klientów, a tym samym odbudowanie poziomu sprzedaży - podała spółka w komunikacie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,75

  • Min

    4,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8052
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.