Sprzedawcy telefonów i smartfonów stawiają na interaktywne doświadczenia

Dla sklepów największym wyzwaniem jest początkowe przyciągnięcie uwagi i osiągnięcie konwersji pozwalające zabezpieczyć lukratywną, długoterminową relację z klientem. Dlaczego z punktu widzenia wielu potencjalnych nabywców telefonów komórkowych sklep tradycyjny jest atrakcyjniejszy od internetowego?
Podczas gdy wielu Europejczyków decyduje się na analizę ofert i zakup telefonu przez internet, olbrzymim atutem sklepów fizycznych jest to, że mogą zapewnić obsługę i pomoc klientom zdezorientowanym złożonością telefonów i mnogością dostępnych ofert.
Marki takie jak O2, SFR, Vodafone, EE i Carphone Warehouse doprowadziły do perfekcji sztukę oferowania klientom umawianych wcześniej spotkań z ekspertami w dziedzinie smartfonów, a także pozwalają skorzystać z ich wiedzy podczas spontanicznej wizyty. Poświęcając czas na zapoznanie się z konfiguracją i stosowaniem najnowszego sprzętu, aplikacji, aparatów fotograficznych i pamięci masowej w chmurze, konsumenci w pełni angażują się we współpracę z wybranym przez siebie sprzedawcą, co może naprawdę zwiększyć lojalność i owocować powtórnymi wizytami.
Nowe interaktywne koncepcje sklepów, w europejskim sektorze sprzedaży telefonów, przyciągają nie tylko dojrzałych klientów, ale także millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z. Sklepy firmy Apple od Paryża po Düsseldorf niczym magnes przyciągają klientów pasjonujących się technologią , a koncepcja punktów doradztwa i wsparcia – tzw. Genius Bar, stała się nieodłączną częścią kultury detalicznej Apple. Tymi działaniami Apple ustawia wysoko poprzeczkę w walce o poziom zaangażowania klientów w tym sektorze.
W ostatnich latach firma O2 będąca operatorem telefonii i sprzedawcą detalicznym wyposażenia wprowadziła nowe powierzchnie handlowe – m.in. w Wielkiej Brytanii – które mają na celu odejście od tradycyjnego sklepu z telefonami i przejście do bardziej interaktywnych doświadczeń, szkolenia i zaangażowania społeczności.
Sklep O2 w Manchesterze ma powierzchnię trzech zwykłych placówek tej firmy, na której umieszczono między innymi strefy relaksu i miejsca do wypróbowania nowych technologii. Klimat koncepcyjnego sklepu O2 zakłada: „relaks, elastyczność i kontakt towarzyski” co stanowi znaczne odejście od tradycyjnych sklepów z telefonami komórkowymi. Cele komercyjne projektu to wydłużenie czasu przebywania w sklepie, prowadzące do lepszej konwersji i trwałej lojalności.