Sprzedaż spółek odzieżowych i obuwniczych po I półroczu: Liderami wzrostu LPP i Wittchen
Jak wynika z zestawienia opublikowanego przez PAP Biznes, w czerwcu 2018 r. wśród spółek odzieżowych i obuwniczych notowanych na GPW najlepiej wypadła pod względem sprzedaży spółka Wittchen, która zwiększyła przychody o 28 proc., a także Bytom, którego przychody wzrosły o 23,3 proc. Największy spadek zanotowała sieć Coccodrillo w Polsce (o 13 proc.) oraz Wojas (o 9,2 proc.).
Przychody Wittchen w czerwcu wyniosły 20,6 mln zł, a Bytomia 19 mln zł. Z kolei CDRL (właściciel Coccodrillo) miał w czerwcu 9,8 mln zł przychodów, a Wojas 20,6 mln zł przychodów.
Zdaniem analityków, na czerwcowy wynik sprzedaży mógł mieć trwający mundial. – Najemcy centrów handlowych sygnalizowali mniejszą odwiedzalność w czerwcu. Najbardziej racjonalną przyczyną może być trwający wówczas mundial – mówi Piotr Bogusz, analityk mBanku.
W wynikach sprzedażowych za czerwiec spadki zanotował także TXM (minus 2 proc., do 29 mln zł). Sprzedaż Redana nie zmieniła się i wyniosła 50 mln zł. Wzrosty zanotowały również: CCC (plus 7,9 proc. do 405,4 mln zł), Gino Rossi (plus 10 proc., do 20,5 mln zł), Vistula (w segmencie odzieżowym plus 8,6 proc., do 38,2 mln zł).
Natomiast po pierwszym półroczu 2018 r. najlepiej wypada, pod względem wzrostu sprzedaży, spółka Wittchen (wzrost o 21 proc., do 91,6 mln zł) oraz LPP (wzrost o 18 proc., do 3,63 mld zł).
Przeczytaj także:
Kilkunastoprocentowy wzrost zanotowały także: Bytom (plus 12,3 proc., do 95 mln zł) i Vistula (plus 12,7 proc., do 201,9 mln zł). Na plusie były ponadto: CCC (plus 9,6 proc., do 2,02 mld zł), CDRL (plus 3 proc., do 67,3 mln zł) i Intersport (plus 2,6 proc., do 93 mln zł).
Po pierwszym półroczu obniżenie sprzedaży rok do roku zaraportowały trzy firmy. Najbardziej spadły przychody Gino Rossi – o 8,4 proc., do 87,9 mln zł. Spadek o 3,1 proc., do 104,8 mln zł zanotował Wojas. Przychody Redana spadły o 1 proc., do 273 mln zł.
Bez zmian były przychody TXM (165 mln zł).


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
mirro 2018-07-16 14:06:53
Dzięki tym spółkom nasza gospodarka idzie do przodu. Ja mocno im kibicuję.
-
Moras 2018-07-13 08:04:51
LPP prawie największy procentowo wzrost tyle, że sprzedaż w mld a nie mln, to duzo ciezej o poprawe sprzedazy na takim poziomie. Pozazdroscic.
-
kiloherz 2018-07-12 15:51:03
Gratulacje wyników dla polskich spółek, przedstawia się to bardzo ładnie. Oby wzrost utrzymany był do końca roku.
- 10:07 Douglas nie wierzy w handel stacjonarny
- 09:58 Semeniuk: dane o kilkudziesięciu tysiącach otwartych lokali są zatrważające
- 09:54 Coraz mniej boimy się pandemii, ale martwią nas domowe budżety
- 09:48 Sklep zoologiczny najemcą Galerii Warmińskiej
- 09:29 Ile zarabia się w Biedronce? Kierownik sklepu może dostać 5,5 tys. zł a...
- 09:28 Młodzież po lockdownie pozostanie w sieci jako użytkownicy i klienci
- 09:20 Duda Nasze Polskie promuje wędliny akcją Pojedynek Smaku
- 09:06 Przedświąteczny ruch w sklepach stacjonarnych na dużym minusie. Spadek na...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.