Steinhoff dzięki sprzedaży aktywów zyskuje na czasie
Pogrążony w kryzysie gigant handlu detalicznego Steinhoff sprzedaje austriackie aktywa o wartości 490 milionów euro do Signa Holding, należącemu do Rene Benko – informuje agencja Reuters.
Steinhoff walczy o przetrwanie od grudnia ubiegłego roku, kiedy to wyszły na jaw nieprawidłowości w księgach rachunkowych. Spowodowało to drastyczny spadek ceny akcji i zmusiło spółkę do sprzedaży części aktywów w celu spłacenia długów i zwiększenia płynności.
Obecna transakcja obejmuje także sprzedaż Signie, za wartość nominalną, 48 firmowych sklepów z meblami Kika/Leiner, generujących straty. W tym miesiącu ubezpieczyciele kredytowi wycofali ochronę dostawców do sieci.
Transakcje daje koncernowi Steinhoff trochę czasu, na kontynuowanie rozmów z wierzycielami, na temat restrukturyzacji swojego pakietu wierzytelności o wartości około 9 miliardów euro.
Kika/Leiner posiada około 20 procent udziałów na rynku krajowym. Signa prowadzi ponad 125 sklepów detalicznych, w tym niemiecki dom towarowy Karstadt, oraz kilka sklepów z detalicznymi artykułami sportowymi. Wcześniej nie zajmował się sprzedażą mebli.
Steinhoff to międzynarodowy holding zarządzający około 12.000 sklepami o łącznej powierzchni sprzedaży 9 mln mkw., w ponad 30 krajach. Do jego marek należą m.in. takie sieci jak: abra, Conforama, Harveys, Bensons for Beds, Poundland/Dealz. W grupie znajduje się także spółka Pepkor Europe, właściciel między innymi obecnej w Polsce marki Pepco. W naszym kraju zadebiutowała niedawno sieć Dealz, która w tym roku chce w Polsce mieć 20 sklepów.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 12:38 Premier: Przystępujemy do konsultacji i inwestowania środków na odbudowę po...
- 12:35 Apele o uwzględnienie pracowników handlu w I etapie Narodowego Programu...
- 12:18 Bonduelle rozwija serwis kulinarny
- 12:12 Netto z ofertą dla seniorów
- 12:07 Carrefour i Couche-Tardem nie połączą się, ale chcą ze sobą współpracować
- 12:07 Lidl rozszerza współpracę z polską marką kosmetyczną
- 11:55 Śląskie: Ukradł towar ze sklepu, grozi mu 10 lat więzienia
- 11:53 Unilever: Globalna konsumpcja wzrośnie w 2022 roku
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
CCC zawiązuje grupę podatkową
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.