Swarovski zamyka rok 2022 dwucyfrowym wzrostem sprzedaży

Po trzech latach znacznych strat, w roku 2022 Swarovski odnotował pozytywne wyniki. Firma zanotowała wzrost w każdej głównej kategorii produktów, szczególnie w biżuterii, gdzie sprzedaż wzrosła o 15%. Wszystkie kanały sprzedaży, w tym internetowy, stanowiący 20% sprzedaży detalicznej, również odnotowały wzrost o 5%.

Czytaj więcej
Swarovski ma nowego dyrektora finansowegoSwarovski przypisuje znaczną redukcję ubiegłorocznej straty i osiągnięcie wyniku poprawie marży brutto zgodnie ze strategią brandingową, wzrostowi sprzedaży oraz oszczędnościom kosztów operacyjnych.
Nowa biżuteria od Swarovski
Wprowadzenie nowych kolekcji biżuterii, koncepcji handlowych WonderLux i WonderColor oraz kampanii z Bellą Hadid, stworzonych przez dyrektor kreatywną Giovannę Engelbert, wzmocniło pozycję firmy i zapewniło nową ekspozycję w 2022 roku. Swarovski nawiązał także nowe partnerstwa z luksusowymi markami, takimi jak Aquazzura, oraz wieloletnimi partnerami motoryzacyjnymi, takimi jak BMW, a także podpisał dziesięcioletnią umowę licencyjną z firmą EssilorLuxottica.
Jaka przyszłość czeka markę Swarovski?
Grupa patrzy z ufnością w rok 2023, koncentrując się na zdyscyplinowanej realizacji nowej strategii i biznesplanu LUXignite, z naciskiem na innowacje produktowe i dalsze inwestycje w sieć detaliczną i kluczową markę. Swarovski podkreśla, że dokonał zachęcającego startu na wszystkich rynkach, w tym w Chinach, i planuje zachwycić klientów na całym świecie poprzez nowe kolekcje biżuterii, stworzone diamenty oraz doświadczenia zakupowe.

Czytaj więcej
Swarovski odrabia straty. Miejsca pracy nie są zagrożone