PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Tatuum planuje ekspansję, myśli o wejściu na GPW

Autor: PAP Biznes 16 września 2020 15:56

Tatuum planuje ekspansję, myśli o wejściu na GPW Tatuum stawia na rozwój produktu i sprzedaży online, fot. za Tatuum

KAN, właściciel odzieżowej marki Tatuum, może w przyszłym roku zastanawiać nad ewentualnym wejściem na giełdę - poinformował PAP Biznes Paweł Kapłon, przewodniczący rady nadzorczej KAN i prezes Paan Capital. Marka stawia na rozwój produktu i sprzedaży online, planuje wejście na rynek rumuński.

"Myślę, że w przyszłym roku będziemy się zastanawiać nad ewentualnym wejściem na giełdę" - powiedział PAP Biznes Kapłon. 

Jak wskazał, spółka będzie w przyszłym roku otwierać sklepy w Europie, tj. kontynuować otwarcia w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, ale chce też dołożyć rynek rumuński. "Rumunia miała być w tym roku, ale została wstrzymana z powodu pandemii, teraz prowadzimy rozmowy, by ten rynek otworzyć. Myślimy też o rynkach wschodnich: Rosji i Ukrainie. Jeśli więc mielibyśmy myśleć o giełdzie, to wtedy, gdybyśmy mieli potrzeby pozyskania kapitału na rozwój. Co do zasady, nie wykluczałbym tego" - powiedział.
 
Sieć Tatuum liczy obecnie ok. 100 sklepów o łącznej powierzchni ok. 15 tys. m kw. W 2019 roku sprzedaż marki wyniosła ok. 200 mln zł. Na 2020 roku spółka przewiduje spadek sprzedaży. Tatuum, podobnie jak inne marki odzieżowe, ucierpiało z powodu wiosennego lockdownu wywołanego pandemią i czasowego zamknięcia sklepów. W ostatnich miesiącach sprzedaż nieco odbija.
 
"W lipcu i sierpniu odwiedziny w sklepach były istotnie niższe rdr, ale nadrabialiśmy konwersją i sprzedaż zbliżyła się do poziomów ubiegłorocznych. Wszyscy są pełni obaw, jak będzie wyglądać jesień. Nie spodziewamy się kolejnego lockdownu, naszej gospodarki raczej na to nie stać, ale obawiamy się spowolnienia" - powiedział szef rady nadzorczej KAN.
 
Jak poinformował, obecny czas to dla firmy okres powrotu do pracy u podstaw. "Skupiamy się na rozwoju produktu, chcemy być wiodącą polską marką, jeśli chodzi o zrównoważony rozwój. Mamy pomysły na rozszerzenie kolekcji" - powiedział Kapłon.
 
Tatuum mocno stawia na rozwój online, obecnie sprzedaż internetowa stanowi ok. 20 proc. w przychodach. "W ostatnich miesiącach notowaliśmy istotny wzrost sprzedaży w tym kanale. W listopadzie chcemy uruchomić nowy sklep internetowy" - powiedział Kapłon.
 
Ponadto, w przyszłym roku spółka chce wdrożyć nowy koncept sklepu stacjonarnego, z większą powierzchnią sprzedaży i rozbudowaną ofertą. "Mamy nadzieję, że centra handlowe dopasują się do nowej sytuacji i nie tylko w krótkim terminie, ale i w średnim i długim poziomy czynszu zostaną dostosowane do możliwości. Nasze negocjacje z wynajmującymi jeszcze trwają. Od kilku umów odstąpiliśmy" - powiedział Kapłon.

Tatuum to marka odzieży damskiej i męskiej. Jej właścicielem jest łódzka firma KAN, która działa od 1995 roku. W 2015 roku większościowym udziałowcem KAN został fundusz private equity Paan Capital. Wcześniej przejęciem KAN zainteresowane było Monnari.

Całość na PAP Biznes

Przeczytaj także:

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6334
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.