Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

TEDi: 15 mln zł straty, spadek marży, odroczone podatki i ambitne plany rozwoju

Sieć Handlowa TEDI chce zdobyć czołową pozycję na rynku polskim w obszarze artykułów za konkurencyjną cenę. W okresie wzmożonej inflacji spółka odnotowywala wzrost obrotów w sklepach. Równocześnie ceny sprzedaży były sukcesywnie dopasowywane do realiów w związku z ogólnym wzrostem cen. Mimo to sieć odnotowała 15 mln zł straty. Do końca kwietnia sieć chce zwiększyć stan posiadania do 214 sklepów.
Reklama

Od maja 2021 firma sukcesywnie rozszerzała swój asortyment o tekstylia, które w fazie testowej w wybranych lokalizacjach dały pozytywny wynik i w związku z tym wprowadzono nowy asortyment do wszystkich sklepów. W ocenie firmy, sklepy TEDi mają taki asortyment, który powinien znaleźć swojego odbiorcę również w sytuacjach kryzysowych. W związku z powyższym nie prognozuje zmniejszenia obrotów w istniejących sklepach, a wręcz przeciwnie, ich wzrost. TEDi w ostatnim czasie zmienił parametry wyboru lokalizacji i planuje rozwijac się tylko w galeriach i parkach handlowe, bo obiekty wolnostojące nie zapewniały satysfakcjonujących obrotów.

 

 

15 mln zł straty sieci TEDi

Na koniec kwietnia 2022 roku przychody netto ze sprzedaży i zrównanie z nimi wyniosły 339.215.660,99 PLN. Koszty działalności operacyjnej wyniosły 345.567.093,44 PLN. Strata ze sprzedaży wyniósł 6.351.432,45 PLN. Podatek odroczony w wysokości - 2.784.755,99 PLN. Podatek dochodowy w wysokości 0,00 PLN. W sumie strata netto wyniosła 15.852.463,87 PLN.

Wskaźnik zadłużenia ogólnego wskazał wzrost o 14,07 p.p., co spowodowane jest wzrostem zobowiązań z tytułu zakupionych towarów i rozszerzaniem sprzedawanego asortymentu. Wzrost zadłużenia kapitału własnego jest bardzo wysoki ze względu na politykę grupową utrzymywania optymalnego poziomu kapitału własnego i rezerwowego oraz finansowanie się zobowiązaniami od udziałowców z tytułu zakupionych towarów. 

Spółka planuje do końca kwietnia 2023 roku otworzyć około 60 sklepów zlokalizowanych w całej Polsce, co wpłynie na wzrost zatrudnienia zarówno w nowych lokalizacjach, jak również w centrali.

Spółka pomimo zmniejszonej marży operacyjnej nadal planuje rozwój oraz osiągnięcie pozytywnego wyniku finansowego w kolejnym roku obrotowym oraz prognozowaną rentowność sprzedaży. Chce to osiągnąć przez optymalizację kosztów, zwiększenie obrotów, obniżenie kosztów stałych z tytułu czynszu poprzez renegocjacje umow najmu, dopasowanie prezentacji produktów w sklepach, umożliwiające jak najlepszy wybór
dla klienta, a także niezapowiedziane kontrole poranne i wieczorne na sklepach oraz zintensyfikowanie działań przez wewnętrznego audytora do sprawdzenia prawidłowości funkcjonowania sklepów, wykrycia kradzieży wewnętrznych, wprowadzenie kontroli wewnętrznej na sklepach, zaangażowanie firm ochroniarskich w sklepach z najgorszymi wynikami inwentaryzacyjnymi oraz zwiększenie ilości kamer na sklepach.


Na koniec kwietna 2022 spółka posiadała 154 sklepy i zatrudniała 1009 osoby. Na koniec kwietnia 2023 firma planuje mieć 214 placówek handlowych.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum