TXM poprawia wynik na sprzedaży o ponad 4,5 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 20 września 2018 10:26

TXM poprawia wynik na sprzedaży o ponad 4,5 mln zł Fot. materiały prasowe

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, opublikowała wyniki za I półrocze 2018 r. W omawianym okresie zarządowi TXM udało się poprawić wynik przy przychodach pozostających na niemal niezmienionym poziomie w ujęciu rocznym, tj. 166 mln zł. Poprawę spółka zawdzięcza wzrostowi marży handlowej oraz ograniczeniu kosztów.

W podziale na segmenty sprzedaży, można było zaobserwować: spadek sprzedaży sklepów na rynku polskim o 1 proc. - przy powierzchni większej o 1 proc. i liczbie sklepów mniejszej o 10 w porównaniu do I półrocza 2017 r; wzrost o 7 proc. sprzedaży w sklepach na rynkach zagranicznych – co było efektem o 10 proc. większej łącznej powierzchni, przy całkowitym wyjściu z rynku czeskiego i 25 proc. wzroście powierzchni na rynku rumuńskim oraz spadek o 10 proc. sprzedaży poprzeć kanał internetowy.

TXM wciąż jest "na miniusie". Strata netto za I półrocze br. wyniosła -14 269 tys. zł wobec -14 440 tys. zł w I półroczu 2017 roku. W samym II kwartale br. przychody TXM wyniosły 93 035 tys. zł i były niższe rdr o 1,3 proc. (94 266 tys. zł). Spółce udało się natomiast zmniejszyć stratę netto z - 3 000 tys. zł do - 1 226 tys. zł.

- Jesteśmy zadowoleni, że w II kwartale ponownie udało nam się poprawić osiąganą marżę. To efekt m.in. ciągłego zwiększania udziału importu bezpośredniego w zakupach towarów oraz zmiany w sposobie zarządzania cyklem życia produktu. Proces przebudowy asortymentu jest kontynuowany - widzimy pierwsze, pozytywne efekty – mówi Agnieszka Smarzyńska, wiceprezes zarządu TXM S.A.

Zarząd TXM wierzy, że kolejne miesiące przyniosą poprawę sprzedaży dzięki środkom pozyskanym z emisji akcji i obligacji. Niemal w całości wzmocniły one kapitał obrotowy, co pozwala Spółce systematycznie zwiększać moce zakupowe, a tym samym poprawiać swoją ofertę asortymentową.
- Kapitał pozyskany pod koniec sierpnia już zaczyna pracować. Priorytetem jest poprawa dostępności asortymentu oferowanego w sklepach stacjonarnych oraz e-commerce. Jesteśmy przekonani, że zwiększymy w ten sposób sprzedaż, gdyż to właśnie utrudnienia w pozyskaniu towaru stoją za niesatysfakcjonującymi wynikami sprzedaży w lipcu i sierpniu. Wchodzimy w dynamiczny okres zatowarowania atrakcyjnej oferty na IV kwartał i 2019 rok. Liczymy, że pozwoli nam to na skokową poprawę wyników – mówi Marcin Gregorowicz, prezes zarządu TXM.

TXM konsekwentnie redukuje koszty i utrzymuje dyscyplinę w tym zakresie. Wyraźnie spadły wydatki na działanie centrali, Spółce udało się także obniżyć koszty sieci sprzedaży. W wyniku optymalizacji, przy niemal identycznym poziomie przychodów, zdecydowanej poprawie uległ wynik EBITDA, który był o 4,2 mln zł lepszy niż w I półroczu 2017 r.

- Po podjęciu decyzji o wstrzymaniu rozwoju sieci, skupiliśmy się na poprawie sprzedaży, marży oraz redukcji kosztów działalności. W dwóch ostatnich elementach strategii już teraz widzimy wyraźną poprawę. Ciężko pracujemy nad naszą ofertą, by zachęcić klientów do odwiedzania naszych sklepów. Wierzymy, że IV kwartał będzie dla nas udany - mówi Marcin Łużniak, wiceprezes zarządu TXM.
Sieć TXM na koniec sierpnia składała się z 390 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,6 tys. m2 i była o 0,2% wyższa niż na koniec sierpnia 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl. 


  • Penelopa 2018-09-21 23:15:15

    Ależ to hipokryzja, firmy dostarczające w pierwszym kwartale roku muszą iść do sądu aby odzyskać swoje, dlaczego brakło miejsca w tym artykule o tej ważnej kwestii jak rozliczenia zaległe z dostawcami?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6416
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    4,61

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.