PARTNER PORTALU

Ubrania do Oddania pozyskały 1,5 mln zł od inwestorów

Autor: wnp.pl 14 czerwca 2021 20:31

Ubrania do Oddania pozyskały 1,5 mln zł od inwestorów fot. Ubrania do Oddania chcą zawojować rynek second handów, shuttertock

Prywatni inwestorzy z branży fashion wsparli Ubrania do Oddania. Start-up pozyskał 1,5 mln złotych w rundzie pre-seed. Jego celem jest m.in przekonanie marek odzieżowych do zrównoważonej mody, na której da się zarobić.

Platforma ubraniadoddania.pl, która umożliwia pozbywanie się zalegającej w szafach odzieży stawia sobie za cel umożliwienie markom modowym wejścia na rynek second hand i przekonuje, że można na tym zarobić.

Pomysł wsparło 8 prywatnych inwestorów, w tym Zofia Dzik - inwestująca w projekty ważne społecznie założycielka Humanites Institute oraz członek rad nadzorczych w wielu spółkach, m.in. CCC. W gronie inwestorów znaleźli się także Tomasz Ciąpała - założyciel i prezes marki odzieżowej Lancerto, Grzegorz Pilch - wieloletni członek zarządów m.in. Grupy VRG - marek Vistula, Wólczanka. Wśród inwestorów są też m.in. Bartosz Ciołkowski (MasterCard), Krzysztof Czuba (Aion Bank) i Łukasz Chojnowski (UnitedIdeas).

Pozyskane środki w kwocie 1,5 mln zł start-up zamierza przeznaczyć m.in. na rozwinięcie współpracy z markami odzieżowymi, zwiększenie ilości zbieranej odzieży oraz zbudowanie w Polsce sieci cyrkularnych butików second hand.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego rynek odzieży używanej w Polsce wart jest blisko 6 mld złotych rocznie a w “lumpeksach” ubiera się ponad 10 mln dorosłych Polaków. Jednocześnie już teraz platforma ubraniadoddania.pl posiada więcej aktywnych użytkowników niż przed pandemią. Tylko w tym roku Polacy przekazali do ponownego obiegu za pośrednictwem UDO średnio 1,5 tony ubrań dziennie.

Start-up chce umożliwić markom modowym zarabianie na tym, co do tej pory traktowały jako odpad. Posłuży do tego własna sortownia i autorski proces CLEAR Sorting, który umożliwia selekcjonowanie używanej odzieży według dowolnej kategorii – marki, przeznaczenia czy grupy wiekowej. Firma chce także odbierać ze sklepów odzież ze zwrotów czy reklamacji i wprowadzać ją do ponownego obiegu po uprzednim naprawieniu i odświeżeniu. Przykład płynie już z zagranicy, na upcycling odzieży i sprzedaż ubrań second hand zdecydował się ostatnio amerykański gigant odzieży outdorowej – Patagonia.

Start-up chce też lepiej zagospodarować kanał e-commerce, wprowadzając „Fair boxy”, dzięki którym klienci e-sklepów mogą spakować do kartonów po zakupach online zbędną odzież i przekazać ją do ponownego obiegu za pośrednictwem UDO.

Pozycję start-upu dodatkowo mają umacniać partnerstwa z firmami, jak Electrolux, przy współpracy z którym powstał projekt „Noś dłużej”, w ramach którego powstanie sklep internetowy z wyselekcjonowaną odzieżą z drugiego obiegu oraz wakacyjny pop-up store w jednym z nadmorskich kurortów.

Start-up Ubrania do Oddania powstał w 2018 r. i obecnie zatrudnia 30 osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9526
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    17,99

  • Śr

    11,62

  • Min

    6,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.