PARTNER PORTALU

VRG: W tym roku sprzedaż będzie niższa o 25 proc.

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2020 12:16

Zarząd VRG S.A. zaktualizował informacje na temat wpływu skutków koronawirusa na przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej VRG S.A. w roku 2020, ujmując wpływ na sprzedaż wprowadzonych od 7 do 29 listopada obostrzeń. Spółka ponownie zaktualizowała scenariusz bazowy, który zakłada obecnie utratę do 25 proc. sprzedaży w 2020 r.

Na początku października VRG podawało, że spodziewa się spadku sprzedaży o 15 proc.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy VRG osiągnięte w październiku 2020 roku wyniosły około 52,8 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w październiku 2019 roku o około 30,6 proc. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-październik 2020 roku wyniosła około 674,5 mln zł i była niższa o około 16,9% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

W III kwartale VRG zanotowała wzrost zysku do 5 mln zł, w porównaniu ze stratą 1,8 mln rok wcześniej. - Pod względem produktowym, operacyjnym i logistycznym jesteśmy przygotowani aby stawić czoła trudnościom jakie powoduje pandemia. Tym niemniej brak możliwości sprzedaży w offline w listopadzie, a tym bardziej w grudniu, będzie miał nieuchronny wpływ na wynik, który spółka wypracuje na koniec roku. Ostatni kwartał jest w handlu zbyt istotny” – komentuje Andrzej Jaworski, prezes zarządu VRG S.A.

W.Kruk uzyskał sprzedaż PLN/m2 na m-c w wysokości 3 169 zł (8,6 proc. wzrost r/r), na co wpływ miały wzrosty w sprzedaży biżuterii złotej oraz zegarków luksusowych. Wsparciem były nowości w asortymencie W.Kruk, w tym nowa odsłona ambasadorskiej kolekcji Freedom, przygotowanej we współpracy z Martyną Wojciechowską.

W konsekwencji VRG zakończyła trzeci kwartał sprzedażą na poziomie 249,4 mln, 0,7 proc. niższą niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W porównaniu z drugim kwartałem udało się poprawić marżę. Wyniosła ona 49,1 proc., czyli o 1,9 p.p. mniej r/r (dla porównania marża brutto w 2Q20 wyniosła 46,9 proc.). W ciągu 9 miesięcy b.r. VRG wypracowała sprzedaż o 15,5 proc. niższą, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego (przy spadku 23,2 proc. r/r na koniec pierwszego półrocza 2020).

Na kilka dni przed czasowym zamknięciem sklepów w centrach handlowych ruch w nich wynosił maksymalnie połowę tego, jaki spółka notowała w analogicznym okresie w roku poprzednim.

- W październiku przygotowaliśmy w naszych magazynach dodatkowe stanowiska pozwalające kompletować wysyłki dla e-sklepu. Podczas 1. lockdownu sprzedaż online rosła na poziomie kilkuset procent” – podkreśla Michał Zimnicki, CFO i wiceprezes zarządu VRG S.A, odpowiedzialny m.in. za logistykę.

Od 7 listopada pracownicy VRG pracują w zmniejszonym o 20 proc. wymiarze czasu, przy analogicznie zredukowanych wynagrodzeniach. Obniżka płac objęła również zarząd VRG. Podjęto negocjacje z centrami handlowymi dotyczące warunków najmu. Zarząd VRG liczy też na administracyjne zwolnienie z czynszów oraz wsparcie państwa w kosztach osobowych. Dokonano redukcji zamówień na kolekcje wiosna-lato 2021 o 15 do 20 proc. (w zależności od asortymentu). „Pod względem finansowym i płynnościowym sytuacja spółki pozostaje stabilna, przy nieznacznym wykorzystaniu dostępnych linii kredytowych” – podkreśla Michał Zimnicki. 9 listopada spółka zaktualizowała scenariusz bazowy, który zakłada obecnie utratę do 25 proc. sprzedaży w całym 2020 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9508
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    8,95

  • Śr

    5,11

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.