Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

W 2021 roku Monnari ze wzrostem przychodów o 11 proc.

W roku 2021 Grupa Kapitałowa MONNARI TRADE S.A. mimo ograniczeń administracyjnych w handlu detalicznym, wygenerowała przychody na poziomie 232,4 mln zł vs. 209,4 mln zł w 2020 r., co oznacza wzrost o 11 %.
Reklama

Zysk operacyjny i zysk netto Grupa Kapitałowa MONNARI TRADE S.A. zakończyła 2021 rok pozytywnymi wynikami dzięki optymalizacji kosztowej na wielu poziomach funkcjonowania. Zysk na poziomie działalności operacyjnej wyniósł 19,3 mln zł, a wynik netto 20,7 mln zł w porównaniu do straty w 2020 r. w wysokości -30,4 mln zł. Na wynik netto roku 2021 oprócz działalności operacyjnej, miały również wpływ zdarzenia jednorazowe: - pozostałe przychody operacyjne w tym dotacje w wysokości 7,5 mln zł (umorzona w części pożyczka z PFR oraz dotacje do wynagrodzeń), - wynik na sprzedaży jednej ze spółek zależnych (4,5 mln zł) - wygrane sprawy sądowe oraz wyegzekwowane należności po zakończonych sprawach (ok. 3,5 mln zł).

Dotychczas Grupa Kapitałowa realizowała swój rozwój organiczny poprzez rozbudowę sieci własnych salonów firmowych w najlepszych lokalizacjach w Polsce w centrach handlowych. Mając na względzie pandemię COVID-19 oraz jej skutki, Zarząd podjął decyzję o rozwoju sieci franczyzowej, z uwagi na fakt, iż franczyzobiorcy często są właścicielami bądź najemcami sklepów położonych przy ulicach handlowych w mniejszych miastach. W 2021 r. pod marką MONNARI otwarto 14 nowych salonów własnych oraz 8 salonów franczyzowych. 

Spółka wraz z Grupą Kapitałową na koniec 2021 r. posiadała 201 salonów sprzedaży dla obu marek wraz ze sklepem internetowym o całkowitej powierzchni ok. 42,5 tys. m2, co oznacza wzrost rok do roku powierzchni sieci o ok.3 % i ilości salonów o 10. Wynik ten oznacza poprawę w relacji do pierwszego roku pandemii tj. 2020. Jednak sieć sprzedaży nadal nie osiągnęła poziomu z 2019 r. Ostrożna polityka w zakresie rozwoju sieci była spowodowana dużą niepewnością gospodarczą i ograniczeniami administracyjnymi. Jednocześnie spółki Grupy Kapitałowej nie przedłużały kończących się umów najmu tam, gdzie z wynajmującymi nie było możliwości uzgodnienia nowych warunków czynszowych powiązanych z generowanymi przychodami.  Zdecydowana większość umów, której stroną są spółki Grupy Kapitałowej zawiera postanowienia dot. rozliczania najmu w powiązaniu do obrotów w danym salonie. Tylko 11 % umów najmu funkcjonuje w oparciu o stały czynsz. Ważnym elementem strategii jest zwiększanie sprzedaży poprzez własny sklep internetowy. W 2021 r. sprzedaż przez ten kanał stanowiła ok. 17,6 % całkowitych przychodów ze sprzedaży towarów vs 16 % w 2020 r.

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.