PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

W czasie pandemii branża odzieżowa zwiększa aktywność, by zminimalizować straty

Autor: Gemius, dlahandlu.pl 3 kwietnia 2020 12:07

W czasie pandemii branża odzieżowa zwiększa aktywność, by zminimalizować straty Sklepy odzieżowe starają się zachęcić konsumentów do e-zakupów, fot. Shutterstock

Ogłoszony w marcu b.r. stan epidemii i związane z nim ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej w oczywisty sposób wymusiły na wielu firmach modyfikację dotychczasowych działań marketingowych. Gemius przyjrzał się zmianom w aktywności reklamowej poszczególnych branż na przestrzeni 6 tygodni (od 10 lutego do 22 marca).

Branżą, na którą ostatnie tygodnie miały szczególnie negatywny wpływ, była oczywiście turystyka. Mniej aktywna reklamowo była również branża farmaceutyczna. Swoje działania zintensyfikowały natomiast marki oferujące produkty do domu (household products oraz household equipment, furniture and decorations), sprzęt komputerowy i audio-wideo, a także napoje i alkohol. Największy wzrost wolumenu kampanii cross-mediowych odnotowano jednak w branży odzieżowej – 12% w stosunku do poprzedniego tygodnia oraz średnio 19% w całym analizowanym okresie.

Biorąc pod uwagę dzienne wolumeny emisji zaobserwować można ponad dwukrotny wzrost liczby kontaktów reklamowych w branży odzieżowej. W ostatnim tygodniu badanego okresu było ich 1,3 mld, natomiast w pierwszym (7. tydzień tego roku) – 633 mln. Wynik ten wypracowany został głównie na platformie mobile, dla której zasięg na przestrzeni ostatnich 6 tygodni wyniósł 81% populacji badania gemiusAdReal (ok. 28 mln osób). Przekłada się to na 22,8 mln realnych użytkowników.

Pozostałe typy mediów, a więc telewizja, radio i komputery stacjonarne oraz laptopy, stale dobudowywały zasięg kampanii marek odzieżowych, by ostatecznie zwiększyć go o dodatkowe 12 punktów procentowych. Całkowity zasięg branży w okresie 10 lutego – 22 marca wyniósł 93%, a więc 26 mln realnych użytkowników.

Zwiększonej intensywności działań reklamowych w tej branży towarzyszył wzrost zainteresowania witrynami sklepów sprzedających odzież i obuwie. Na przestrzeni 6 analizowanych tygodni liczba użytkowników odwiedzających top 10 (pod względem liczby odsłon) sklepów wzrosła o 1,5 mln, a liczba wygenerowanych odsłon – o 55,1 mln.

 Wśród witryn z największą liczbą odsłon w tygodniu 16-22 marca znalazły się: 

Ranking marek odzieżowych
Ranking marek odzieżowych

W przypadku kilku wymienionych marek udało się zaobserwować wyraźną zbieżność pomiędzy realizowanymi działaniami reklamowymi a zwiększoną aktywnością internautów na stronach sklepów. Korelację taką widać m.in. w przypadku firm należących do grupy LPP – Reserved, Sinsay i Mohito. Każda z nich zintensyfikowała działania reklamowe w marcu, promując nowe kolekcje.


  • Amanda_210 2020-04-07 21:56:29

    Dodam od siebie jedynie że z powodu aktualnego stanu epidemiologicznego warto rozważyć inwestycję w zabezpieczenia mające za zadanie ochronę osób pracujących przy obsłudze klienta (oraz samych klientów). W tym w osłony z płyty plexi lub przyłbice bhp czy płyny dezynfekujące by jak najbardziej zminimalizować ryzyko zarażenia. Ze swojej strony zachęcam do sprawdzenia oferty firmy maglo.com.pl , ze względu na szybkość realizacji.

    Pozdrawiam

  • karina 2020-04-07 15:13:16

    Nie ma si co dziwić, walczą o utrzymanie płynności firm, teraz jeśli miałabym kupować ciuchy to właśnie w Reserved.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5725
Ilość aktualnych ofert: 439130

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,79

  • Śr

    1,29

  • Min

    0,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.