Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

W Łodzi powstał sklep ze zdrowymi karmami. Ile wydajemy na pupili?

W centrum handlowym Nowa Górna otwarto właśnie jedyny w Łodzi sklep dla zwierząt mający w swojej ofercie zdrową żywność.
Reklama

Konsumenci w Polsce coraz częściej wybierają produkty ekologiczne. Jak wynika z raportu Koalicji na rzecz Bio, w każdym polskim mieście mającym powyżej 20 tys. mieszkańców, można już znaleźć sklep z żywnością eko, a ponad 32% Polaków deklaruje, że kupuje produkty ekologiczne „przynajmniej raz w tygodniu” lub „przynajmniej raz w miesiącu” – czytamy.

Dietetyczna żywność dla zwierząt

Teraz dostęp do tego typu produktów będą miały zwierzaki w Łodzi. W Nowej Górnej otwarto właśnie jedyny w mieście sklep ze zdrową, ekologiczną żywnością m.in. dla psów i kotów. W jego asortymencie można znaleźć produkty, które zostały wyselekcjonowane w oparciu o wiedzę dietetyczną i weterynaryjną.

W ofercie Zwierzogrodu dostępne są m.in. mokre i suche karmy, mrożone mięso, przysmaki, naturalne ziołowe suplementy, a także niezbędne akcesoria dla psów i kotów. Ponadto, na miejscu można zasięgnąć fachowej porady dotyczącej chociażby doboru diety dla pupila czy suplementacji, wspomagającej zdrowie czworonoga.

– Takie sklepy to znak naszych czasów. Stajemy się coraz bardziej świadomymi konsumentami, zwracając samemu uwagę na to, co jemy, ale także czym karmimy naszych czworonożnych przyjaciół. Otwarty właśnie sklep idealnie wpisuje się w nowe trendy, ale także pokazuje właścicielom zwierząt pewną zdrową alternatywę, popularyzując odpowiedzialne podejście do diety psa czy kota – mówi Marta Sójkowska, marketing manager, CH Nowa Górna w Łodzi.

Widać to w podejściu, jakie mają twórcy Zwierzogrodu. – Jesteśmy wciąż jednym z niewielu w Polsce sklepów, który ma w swojej ofercie ekologiczną żywność oraz naturalne artykuły codziennego użytku dla czworonogów. A to zobowiązuje – mówi Katarzyna Rawicka, właścielka sklepu Zwierzogród.

Ile wydajemy na psa?

Rok temu 36% respondentów zadeklarowało, że przeznacza na karmę od 51 do 100 złotych na miesiąc, w tym roku natomiast ten sam odsetek ankietowanych wskazał, że zakup karmy i innych produktów to już od 101 do 200 zł w miesięcznym budżecie domowym.

Najpopularniejszym kanałem zakupowym okazał się internet, z którego w tym celu korzysta już 30% ankietowanych, podczas gdy wielkopowierzchniowe sklepy wybrało 21% osób. Na kolejnych miejscach znalazły się dyskonty, lokalne sklepy zoologiczne lub stacjonarne sklepy sieciowe, w których karmę kupuje odpowiednio po 17%, 16% i 14% opiekunów zwierząt.  

Akcesoria i zabawki dla swoich pupili (podobnie jak rok temu) najchętniej kupujemy online, co wskazało 30% respondentów PAYBACK Opinion Poll. Lokalne sklepy zoologiczne wybiera 21%, super i hipermarkety – 17%, a stacjonarne sklepy sieciowe i dyskonty po 15% i 7% ankietowanych.
Decydując się na konkretny sklep, w którym zrobimy zakupy dla naszych podopiecznych, najczęściej zwracamy uwagę na ceny i oferowane promocje, które są istotne dla 36% ankietowanych badaniach PAYBACK. Wśród innych elementów, które decydują o naszym wyborze, jest szeroki asortyment sklepu, co wskazało 28% respondentów, a także specjalistyczne produkty, których poszukuje 14% ankietowanych.

Wśród elementów, które ze względu na inflację zeszły podczas zakupów konkretnych artykułów na dalszy plan, najczęściej wskazywanym była marka produktu (26%), marka sklepu (17%), jakość produktu (13%) i kwestie ekologiczne (12%).

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum