Wiceprezes LPP: Nowa rzeczywistość, w którą dziś wkraczamy, już z nami pozostanie (wywiad)

Autor: dlahandlu.pl, PB 4 sierpnia 2020 12:26

Wiceprezes LPP: Nowa rzeczywistość, w którą dziś wkraczamy, już z nami pozostanie (wywiad) Na zdj. Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP. Fot. PTWP

Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP, w wywiadzie z dlahandlu.pl podsumowuje ostatnie miesiące, od czasu wybuchu pandemii. - Sytuacja z jaką mamy do czynienia obecnie jest bezprecedensowa i trudno ją odnieść nawet do okresów wojennych, dlatego spodziewamy się, że skutki pandemii mocno odbiją się na światowym biznesie – mówi.

Jak pandemia i lockdown wpłynęły na zmiany planów spółki co do rozwoju w kraju i za granicą? Czy LPP ma plany akwizycyjne?

Nowa sytuacja wymagała od nas modyfikacji pierwotnych planów rozwojowych, jak np. przeniesienie na przyszły rok naszego debiutu w Macedonii Północnej czy ograniczenie o połowę nowych otwarć w sieci sklepów stacjonarnych. Plan na bieżący rok to ośmioprocentowy przyrost powierzchni handlowej, z czego większość została już zrealizowana w I półroczu 2020. Zamierzamy umacniać naszą sieć w krajach, w których już jesteśmy obecni. Ponadto, w związku ze wzrostem zainteresowania zakupami online przyspieszyliśmy część działań oraz inwestycji wspierających kanał e-commerce, jak np. proces migracji serwisów marek do chmury czy przemodelowanie naszego głównego centrum dystrybucyjnego pod potrzeby obsługi logistycznej sklepów internetowych.

Wciąż niepewna przyszłość sprawia, że priorytetem jest dla nas zachowanie stabilnej sytuacji finansowej i przeprowadzenie grupy przez ten trudny czas. Nie planujemy natomiast wykorzystywania tego okresu pod żadne plany akwizycyjne. Preferujemy rozwój organiczny naszych marek.

Jak spółka ocenia swoją obecną sytuację pod względem finansowym?

Pierwszy kwartał przesuniętego roku obrotowego (luty-kwiecień) zamknęliśmy z ponad 35% spadkiem sprzedaży w grupie r/r. Równolegle zanotowaliśmy rekordowy wzrost wpływów z e-commerce, który w tym czasie wynosił ponad 120% r/r. Niestety wysoka dynamika wzrostu sprzedaży internetowej nie pozwoliła zasypać strat jakie zanotowaliśmy z powodu zamknięcia sklepów i całkowitego wstrzymania sprzedaży tradycyjnej. Udało się natomiast zrealizować długoterminowy cel, jakim było zrównanie zobowiązań handlowych z zapasami, co oznacza uwolnienie dodatkowej gotówki i poprawę naszej płynności. To wszystko, a także rezerwy posiadanej gotówki pracowały na nasze bezpieczeństwo finansowe, dzięki czemu udało nam się przetrwać największy kryzys, jakim było zamknięcie z dnia na dzień niemal wszystkich naszych salonów stacjonarnych.

Jakie spółka widzi perspektywy dla przyszłych wyników i przychodów?

Wciąż niepewna sytuacja rynkowa sprawia, że trudno przewidywać, jak będą kształtować się przyszłe wyniki, dlatego naszym priorytetem na najbliższe miesiące pozostaje dalsze utrzymywanie płynności finansowej, przy zachowaniu ostrożnego scenariusza kosztowego firmy.


  • Gawron 2020-08-27 15:25:46

    Lutkiewicz już nieraz pokazał, że zna się na rzeczy.

  • Bialek 2020-08-18 10:24:26

    Mądry gość, lubię czytać z nim wywiady.

  • KK 2020-08-11 13:06:27

    Dobrze mówi, w pełni się zgadzam.

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6473
Ilość aktualnych ofert: 464118

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,99

  • Śr

    2,72

  • Min

    2,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.