PARTNER PORTALU

Wittchen zwiększa sprzedaż o ponad 40 proc.

Autor: dlahandlu.pl 18 maja 2018 10:00

Grupa Wittchen w pierwszym kwartale tego roku osiągnęła 43,3 mln zł sprzedaży, czyli o 18 proc. więcej niż rok wcześniej (36,4 mln zł). Wzrost sprzedaży w segmencie detalicznym wyniósł 21 proc. Spółka poinformowała, że wartość umowy z siecią Lidl wyniosła 13,5 mln zł.

W I kwartale 2018 roku grupa otworzyła dwa nowe salony sprzedaży. Na dzień 31 marca 2018 roku powierzchnia handlowa wynosiła 7.059 m2 i 90 punktów sprzedaży (na 31 marca 2017 roku 6.244 m2 i 80 punktów sprzedaży). Na początku tego roku został także uruchomiony serwis internetowy w nowej responsywnej odsłonie (RWD). Jak informuje spółka, nowa wersja serwisu oprócz podstawowej funkcjonalności pozwalającej na pełne dostosowanie prezentowanych treści do różnych wersji urządzeń mobilnych zwiększa także funkcjonalność i wydajność sklepu internetowego.

- Bardziej dynamiczny wzrost przychodów w porównaniu do wzrostu powierzchni handlowej jest rezultatem zwiększenia sprzedaży w sklepach porównywalnych i wzrostu sprzedaży w kanale internetowym – informuje spółka.

Marża brutto zrealizowana na sprzedaży w I kwartale 2018 roku wyniosła 59,1 proc. i była wyższa o 3,3 punkty procentowe od marży w analogicznym okresie roku poprzedniego. Rosnące przychody oraz wyższa marża przyczyniły się do zwiększenia wyniku EBITDA o 33 proc. do poziomu 5,4 mln zł. - Poprawa rentowności EBITDA z poziomu 11,1 proc. do poziomu 12,5 proc. była mniej dynamiczna niż wzrost rentowności sprzedaży brutto, co jest wynikiem inwestycji w działania marketingowe i sprzedażowe zarówno na rynku krajowym jak i na rynkach zagranicznych – czytamy w raporcie.

W I kwartale 2018 roku grupa kontynuowała rozwój sprzedaży internetowej na rynku ukraińskim (www.wittchen.ua), rosyjskim (www.wittchen.ru), niemieckim (www.wittchen.com/de) oraz na innych rynkach europejskich poprzez własne strony oraz obecność na platformach sprzedażowych. Jednocześnie na stabilnym poziomie kontynuowana była sprzedaż hurtowa do odbiorców poza granicami kraju, głównie do partnerów w Rosji i na Ukrainie. W rezultacie przychody zagraniczne wzrosły o 45 proc. do poziomu 2.655 tys. zł (I kwartał 2017: 1.836 tys. zł) i stanowiły 6 proc. przychodów grupy w I kwartale 2018 roku.

W poprzednich okresach sprawozdawczych spółka rozpoznała 4,8 mln zł kosztów w związku z otrzymanymi decyzjami podatkowymi. Wittchen nie zgadzał się z otrzymanymi decyzjami, które zaskarżył do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie („WSA”). W lutym i w kwietniu 2018 roku WSA wydał korzystne dla spółki wyroki uchylające zaskarżone decyzje. Do dnia publikacji raportu nie zostało wydane postanowienie o uprawomocnieniu się wyroków.

Spółka podała, że w dniu 6 kwietnia 2018 roku zawarła z firmą Lidl umowę w zakresie realizacji dostawy produktów marki Wittchen na pierwszą akcję sprzedażową w roku 2018. Łączna szacunkowa wartość świadczeń w ramach Umowy wynosi 13,5 mln złotych netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9508
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    29,99

  • Śr

    18,32

  • Min

    11,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.