Właściciel Media Expert chce rozkręcić e-commerce. Nie zapomina o logistyce

Firma opublikowała sprawozdanie z działalności za okres od 01 kwietnia 2020 r. do 31 marca 2021 r.
Na co stawia TERG? Na e-commerce
W omawianym okresie firma kontynuowała wzmacnianie swojej pozycji w branży w skali kraju, w szczególności w sprzedaży internetowej a także podejmowała działania dla utrzymania rentowności sprzedaży, dalszego rozwoju i podnoszenia efektów finansowych.
Sprzedaż prowadzona była poprzez kanał e-commerce oraz spółki celowe prowadzące sprzedaż w sklepach detalicznych. W celu zwiększenia udziału w rynku e-commerce ciągle poszerzano ofertę towarów internetowych rozwijano sprzedaż poprzez trzy sklepy internetowe. Uzyskano wzrost sprzedaży internetowej w porównaniu do poprzedniego okresu, który był również efektem sytuacji pandemii Covid-19 i zmiany potrzeb klienta. Wspieranie intensywnymi działaniami marketingowymi online i bezpośrednie docieranie do klienta, przekazywanie informacji ofertach spółki w sieci detalicznej sklepów i obszarze ecommerce działających pod nazwą Mediaexpert, Electro, Avans pozwoliło na zwiększenie sprzedaży. Ciągle była poszerzana oferta towarów i usług sklepów internetowych z bezpośrednią dostawą, odbiorem w wybranym sklepie czy też odbiory na godzinę.
Sytuacja finansowa spółki
Za okres sprawozdawczy spółka wypracowała zysk netto w wysokości 421.004.218,32 zł (286.961.266,44 zł za okres 01 kwietnia 2019r. do 31 marca 2020r.)
Fir co jest efektem kontynuacji działań intensyfikujących sprzedaż internetową i detaliczną. Rozwojem poprzez ciągłe wdrażanie dodatkowych usług posprzedażowych oraz optymalizacji kosztów i rotacji towarów.
Wynik na działalności operacyjnej wzrósł do 509.254.377,88 zł, suma bilansowa wyniosła 3.516.478.068,68 zł w porównaniu do poprzedniego okresu wzrosła o 36,9%, największy udział w aktywach przypada na aktywa obrotowe 84,3%, w których zapasy stanowią 62,1%.
Przewidywane kierunki rozwoju TERG
Najważniejszym zadaniem spółki w przyszłym okresie sprawozdawczym jest realizowanie systematycznego wzrostu sprzedaży, który umożliwi uzyskanie pozytywnych wyników finansowych oraz zwiększenie udziałów w rynku.
W okresie sprawozdawczym kontynuowano prace poprawiające system magazynowy, usprawnienia systemu informatycznego, którego celem jest zwiększenie efektywności zarządzania magazynami, optymalizacja procesów logistycznych, które są niezbędne by nadążyć za zmieniającymi się warunkami rynkowymi i oczekiwaniami klientów.
Spółka również dostrzega możliwości dalszego wzrostu sprzedaży oraz rozwoju e-commerce poprzez ciągłe dostosowywanie oferty do potrzeb klienta, wdrażanie nowych usług, wspieranie działań zarządzania lojalnością klientów, atrakcyjną ceną i akcjami promocyjnymi.
Spółka planuje dalszy rozwój internetowych kanałów sprzedaży i promowanie marek, pod którymi spółka prowadzi sprzedaż e-commerce, tj. Mediaexpert.pl, Electro.pl., Avans.pl. Z uwagi na sytuację pandemiczną i zamknięcie części sklepów w centrach handlowych odnotowano zmianę struktury sprzedaży i wzrost zainteresowania sprzedażą internetową, co szczególnie zwraca uwagę na konieczność szerszego rozwoju tego kanału sprzedaży. Posiadane środki finansowe pozwolą na realizację planowanych na kolejny okres zamierzeń inwestycyjnych.