PARTNER PORTALU

Zakaz handlu w niedziele – jak wpłynie w tym roku na spółki modowe?

Autor: dlahandlu.pl, PB 12 lutego 2019 13:31

Zakaz handlu w niedziele – jak wpłynie w tym roku na spółki modowe? Fot. Shutterstock

Analitycy są podzieleni co do wpływu zaostrzenia zakazu handlu w niedziele na sieci odzieżowe (od początku 2019 r. obowiązuje tylko jedna niedziela handlowa w miesiącu). Ich zdaniem, styczniowe wyniki spółek z segmentu modowego były przeciętne, dwucyfrowe wzrosty niektórych z nich to efekt między innymi ostatnich przejęć.

Analitycy oceniają, że styczniowe wyniki spółek z segmentu modowego były przeciętne.

- Wyniki sprzedażowe spółek odzieżowych nie były szczególnie zachęcające w styczniu. Dosyć dobrze poradził sobie segment jubilerski VRG w styczniu. Jeśli chodzi o odzież, ogólnie wyniki były przeciętne. CCC również nie zaskoczyło pozytywnie, choć pogoda, z częstymi zmianami temperatury, była akurat sprzyjająca na początku roku – mówi Sylwia Jaśkiewicz.

Jak zauważa, kalendarzowo styczeń układał się dosyć niekorzystnie dla firm modowych. - Na początku miesiąca Święto Trzech Króli, kolejne dwie niedziele również zamknięte. Zakaz handlu w dwie niedziele w miesiącu obowiązywał w ubiegłym roku od marca. Należy tez pamiętać, że w ubiegłym roku Święta Wielkanocne miały miejsce w marcu podczas gdy w bieżącym roku przypadają na trzeci tydzień kwietnia. Można wyciągnąć wniosek, że o ile pogoda nie dopisze w tym roku, kalendarz układa się niekorzystnie dla spółek odzieżowych w pierwszym kwartale bieżącego roku, nie tylko w styczniu – mówi Sylwia Jaśkiewicz.

- Dane sprzedażowe branży odzieżowo-obuwniczej za styczeń oceniłabym jako przeciętne – potwierdza Maria Mickiewicz.

- W styczniu najmocniejsze wzrosty sprzedaży rok do roku zaraportowały VRG i CCC (odpowiednio o 33 proc. i 27 proc.). Trzeba jednak pamiętać, że dynamiki w obu tych spółkach zostały mocno podbite przez akwizycje (połączenie z Bytomiem w VRG I przejęcie Karl Voegele w CCC). Po skorygowaniu o efekt przejęć, wyniki obu spółek wyglądałyby już jedynie przeciętnie - ocenia.

Na trzecim miejscu uplasowało się Monnari z 16 proc. wzrostem sprzedaży. - Tutaj również lekko pomogło przejęcie spółki Centro 2017 (marka Femestage Eva Minge). Jednak nawet po wyłączeniu przejęcia, dane zaraportowane przez Monnari wskazywałyby na około 3-procentową poprawę sprzedaży w przeliczeniu na metr kwadratowy, co oceniamy pozytywnie – mówi ekspertka Pekao Investment Banking.

Natomiast spadki sprzedaży w styczniu w ujęciu rok do roku odnotowały kolejny miesiąc z rzędu Gino Rossi (aż 32 proc.) oraz TXM (8 proc.). - W Gino Rossi mocne dwucyfrowe spadki odnotowały oba kanały – detaliczny i hurtowy. Wydaje się, że dopiero planowane przejęcie spółki przez CCC i wsparcie kapitałowe mogą pozytywnie wpłynąć na odpowiednie zatowarowanie spółki i poprawę warunków handlowych, a co za tym idzie docelowo sprzedaż – mówi Maria Mickiewicz.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9282
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.