Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zysk H&M w Polsce spadł z 90 do 65 mln zł a liczba pracowników o 1000 osób

Spółka Hennes & Mauritz, która zarządza siecią sklepów H&M w Polsce, zakończyła rok obrotowy 2020 zyskiem netto w wysokości 65,5 mln zł (90,1 mln zł w 2019 r.).
Reklama

Rok obrotowy zakończony 30 listopada 2020 r. był siedemnastym rokiem działalności spółki.  Na dzień 30 listopada 2020 r. firma prowadziła 191 sklepów i zatrudniała 4.423 tysięcy pracowników. W ostatnim roku obrotowym firma osiągnęła zysk netto w wysokości 65.508 tysięcy złotych (sześćdziesiąt pięć milionów pięćset osiem tysięcy).

-  Spółka spodziewa się, iż skutki koronawirusa COVID-19 będą miały istotny wpływ na warunki makroekonomiczne, rynki finansowe, zwyczaje zakupowe konsumentów oraz ich siłę nabywczą, lecz jest on niemożliwy do oszacowania na dzień sporządzenia sprawozdania finansowego, na przyszłe wyniki finansowe i działalność Spółki. W związku z decyzjami rządu polskiego, ze względu na pandemię koronawirusa COVID-19, zarząd H&M był zmuszony kilkukrotnie w ciągu roku 2020 oraz 2021 czasowo zamknąć sklepy wszystkich marek spółki działających w Polsce. Aby ograniczyć negatywne skutki zamknięcia sklepów zarząd odjął szereg działań mających na celu redukcję kosztów stałych, m.in. obniżenie kosztów czynszów, wydłużenie terminów spłaty zobowiązań, czasowe obniżenie kosztów wynagrodzeń oraz pozyskanie rządowych środków pomocowych i dodatkowego finansowania z Grupy - informuje spółka w swoim raporcie.

Przeczytaj także:

Na przestrzeni roku liczba zatrudnionych spadła o ponad 1000 osób. - Spółka H&M we wskazanym okresie nie likwidowała stanowisk pracy, a tym samym nie przechodziła przez proces zwolnień grupowych. Spadek poziomu zatrudnienia wynikający z zaraportowanych przez nas danych jest w znacznym stopniu efektem dostosowania przez nas struktury i formy zatrudnienia na bardziej elastyczne, preferowane przez naszych pracowników w związku z sytuacją na rynku, na którą istotny wpływ miała pandemia koronawirusa. Dodatkowo, wiele osób nie zdecydowało się na przedłużenie umowy z naszą firmą z przyczyn naturalnych, na przykład w związku z przejściem na tryb zdalnej nauki, a co za tym idzie, zmianą miejsca zamieszkania. Ze strony spółki nie miała miejsca inicjatywa zwolnienia pracowników, nie przeprowadzaliśmy również zwolnień grupowych - tłumaczy firma zmniejszenie liczby osób zatrudnionych w firmie.

Przypomnijmy, że na dzień 30 listopada 2019 r. spółka prowadziła 190 sklepów i zatrudniała 5.481 tysięcy pracowników. W 2019 roku spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 90.117 tysięcy złotych (dziewięćdziesiąt milionów sto siedemnaście tysięcy).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.