PARTNER PORTALU

Influencerzy jako napęd marki? Sukces Lodów Ekipy można powtórzyć

Autor: Angelika Zaręba, junior marketing specialist w LTTM 16 czerwca 2021 17:30

Influencerzy jako napęd marki? Sukces Lodów Ekipy można powtórzyć fot. influencerzy są w stanie wyczyścić półki w sklepach

Fenomen lodów Ekipy, powstałych we współpracy z firmą braci Koral, sprawił, że influencer marketing zyskał dodatkowy rozgłos. Przypadek Friza nie jest pierwszą sytuacją, kiedy produkty zniknęły w mgnieniu oka z półek dzięki promocji influencerów. Już w 2020 roku 75 proc. reklamodawców deklarowało zwiększenie wydatków na współpracę z influencerami.

Lokowanie produktu w kanale influencera to najpopularniejsza forma współpracy. Popularność wynika z łatwej realizacji, bez potrzeby tworzenia kompleksowych strategii czy zaawansowanych rozwiązań. Duża popularność wiąże się jednak z konkurencją, wśród której ciężko się wyróżnić - choć nie jest to niemożliwe. Przykłady ciekawego lokowania produktu to m.in.: kampania #GłodniRozrywki zrealizowana dla PizzaPortal, przez twórców gamingowych, PLKD oraz Kalucha, którzy na swoich wideo dzielili się kodami rabatowymi. Wynik? Ponad 1,7 mln organicznych wyświetleń, około 180 tys. złotych obrotu. Influencerem zaangażowanym w promocję aplikacji do nauki języków był Sitrox, dla Speeq, która po lokowaniu w materiale została pobrana 17 tys. razy. Golden Bow zaangażował do kampanii Aleksandrę Żuraw, znaną z programu Top Model. Ich współpraca wygenerowała 1027 koszyków zakupowych (każdy min. 2 produkty). Jarek „BlackWhite” Arczyński, na swoim kanale opublikował recenzję produktu dostępnego w X-Kom, umieszczając link afiliacyjny, osiągnięto w ten sposób ROI na poziomie 233%. W ten sposób influencer staje się dla odbiorców ambasadorem marki i zaczyna być intuicyjnie z nią kojarzony, dzięki czemu firma może korzystać z zasięgów influencera nawet po zakończeniu współpracy.

Producenci z czasem zaczęli umieszczać wizerunki influencerów na opakowaniach produktów. Celem było zachęcenie fanów do zakupu produktu i wyróżnienie go na półce twarzą influencera. Taka strategia ma sens, jeżeli twórca rzeczywiście jest trendsetterem. Na przykład Play na swoich starterach umieścił wizerunki znanych gamerów. Każdy z nich miał do rozdania 5000 starterów. Rekordzista rozdał pulę w 24 godziny, a pozostali dołączyli do niego dobę później, zaś liczba opinii o marce wzrosła dwukrotnie, z czego 90% była pozytywna. Lody Kaktus zaangażowały do współpracy piosenkarza, Dawida Kwiatkowskiego. Promował on nowy smak lodów, a także zachęcał do udziału w konkursie i udało mu się wygenerować 110 zgłoszeń konkursowych, 65 tys. polubień pod zwycięskim postem, a dwa lody przekazane na aukcję charytatywną zostały wylicytowane za 3000 zł.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9193
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    21,90

  • Śr

    17,64

  • Min

    13,60

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.