Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dlaczego klienci porzucają koszyki? Głównym winowajcą jest oferta płatności

Dla handlowców kluczowe jest zidentyfikowanie preferowanych metod płatności swoich klientów i zapewnienie, że oferowana jest cała ich gama, zarówno online, jak i offline. Jak pokazują globalne dane Adyen, porzucanie koszyka z powodu ograniczonych lub źle wybranych metod płatności może odpowiadać za 241 mld euro strat w rocznej sprzedaży online i 211 mld euro stacjonarnej.
Reklama
  • W 2021 roku jedynie 13 proc. MŚP prowadziło sprzedaż online.
  • Tylko 25 proc. polskich MŚP osiągnęło przynajmniej podstawowy poziom wskaźnika adopcji cyfrowej - co jest wartością poniżej średniej unijnej.

 

Polskie MŚP dopiero na początku drogi do online?

W związku ze zmianami wywołanymi pandemią, w ciągu ostatnich dwóch lat mocno nagłaśniano rosnące znaczenie obecności biznesu w sieci - ludzie otworzyli się na e-commerce, ograniczyli wizyty w sklepach stacjonarnych, a firmy szybko odpowiedziały na ich nowe potrzeby - wszystko w teorii. Tymczasem najnowsze dane Komisji Europejskiej pokazują wyraźnie, że polskie firmy są dopiero na linii startowej tego procesu - w 2021 roku jedynie 13 proc. MŚP prowadziło sprzedaż online.

Tempo transformacji cyfrowej stało się kluczowym miernikiem wydajności, co sprawia, że przedsiębiorstwa muszą pilnie wdrażać i przyspieszać technologie. Jednocześnie, według Digital Economy and Society Index, tylko 25 proc. polskich MŚP osiągnęło przynajmniej podstawowy poziom wskaźnika adopcji cyfrowej - co jest wartością poniżej średniej unijnej. Jeśli chodzi o sklepy online, wyniki są również zaskakujące - w tym roku tylko 13 proc. MŚP prowadziło sprzedaż online, a zaledwie 5 proc. rozpoczęło sprzedaż transgraniczną do innych krajów UE.

Zestawiając te wartości z nowymi danymi GUS, zauważalnie widać dysonans między preferencjami konsumentów a cyfrowymi ofertami firm. W 2021 roku 61,2 proc. Polaków w wieku 16-74 lat dokonało zakupów w sieci (wobec 60,9 proc. w 2020 roku). W tym samym czasie niemal co drugi przedsiębiorca korzystał z mediów społecznościowych - (45,6%, wzrost o 9,0 punktów procentowych w stosunku do dwóch lat wcześniej). 

Przy tak dużej liczbie użytkowników e-commerce i mediów społecznościowych, w świecie online wciąż istnieje znaczny potencjał sprzedaży dla nowych przedsiębiorców. O czym powinny pomyśleć firmy rozpoczynając swoją przygodę z internetem i szykując strategię na 2022 rok?

Biznesowe postanowienia noworoczne

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.