Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Liczba przelewów na telefon BLIK wzrosła o 187 proc.

Od kwietnia do czerwca 2021 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali blisko 176 mln transakcji o wartości 24 mld zł. W tym czasie najszybciej rosła liczba przelewów na telefon BLIK – było ich aż 25,5 mln – to wzrost o 187 proc. rok do roku.
Reklama
  • Na koniec drugiego kwartału z BLIKA aktywnie korzystało już blisko 8 mln użytkowników, blisko 50 proc. więcej niż rok wcześniej.
  • W drugim kwartale br. użytkownicy zrealizowali 176 mln transakcji BLIKIEM – to dwa razy więcej niż w analogicznym okresie roku 2020.
  • Łączna wartość transakcji również podwoiła się w stosunku do pierwszych trzech miesięcy ubiegłego roku i wyniosła 24 mld zł.

 

Liczba aktywnych użytkowników BLIKA (takich, którzy każdego miesiąca realizują przynajmniej jedną transakcję) wzrosła do 8 mln osób, to blisko pól miliona więcej, niż na koniec pierwszego kwartału 2021 r.

Prawie 70 proc. transakcji w drugim kwartale br. zrealizowano w internecie, było ich 121,5 mln, z czego ponad 3,8  mln to transakcje wykonane w globalnym e-commerce, rozliczane przez międzynarodowych operatorów płatności. Wartość transakcji online osiągnęła prawie 14,5 mld zł. Średnia wartość transakcji w e-commerce to 120 zł.

Drugą najchętniej wykorzystywaną funkcją BLIKA są przelewy na telefon. Stanowią już prawie 15 proc. wszystkich transakcji. W drugim kwartale użytkownicy skorzystali z tej metody przekazywania sobie pieniędzy aż 25,5 mln razy – to wzrost o 187 proc. rok do roku. W rekordowym dniu zrealizowano ponad 450 tys. przelewów na telefon BLIK. Wartość takich transakcji w drugim  kwartale osiągnęła prawie 3 mld zł. Średnia kwota takiego rozliczenia to 118 zł. Z tego sposobu przekazywania pieniędzy – natychmiastowo i o dowolnej porze – korzystać mogą klienci 10 banków.

– Od dłuższego czasu jesteśmy przekonani, że płatności natychmiastowe to przyszłość rozliczeń pomiędzy ludźmi. To najszybszy i najłatwiejszy sposób na przekazanie sobie pieniędzy bezgotówkowo i bezproblemowo. Rok do roku udział transakcji P2P we wszystkich realizowanych BLIKIEM wzrósł o 5 punktów procentowych, a udział e-commerce spadł poniżej 70 proc. Struktura transakcyjności jest coraz bardziej zrównoważona. – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.