Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Nawet co trzeci zakup będzie wkrótce finansowany w formule odroczonej

Spodziewamy się, że w najbliższych latach nawet co trzeci zakup w Polsce będzie miał związek z płatnościami BNPL (buy now, pay later) - mówi mówi Piotr Szymczak, dyrektor operacyjny, PayPo.
Reklama

 

Jakie perspektywy rynek płatności odroczonych ma przed sobą?

Według przewidywań głównymi czynnikami napędzającymi dynamiczny rozwój płatności odroczonych będą szeroki wachlarz korzyści oraz innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez firmy BNPL. Obserwujemy, że coraz więcej liderów e-commerce oraz handlu stacjonarnego częściej uwzględnia płatności odroczone, takie jak PayPo, w swoich strategiach biznesowych.

Jeśli chodzi o liczby i przewidywania, to spodziewamy się, że w najbliższych latach nawet co trzeci zakup w Polsce będzie miał związek z BNPL.

Jaki procent rynku płatności w e-commerce to płatności odroczone?

Z naszych danych wynika, że w sklepach, które oferują swoim klientom płatności PayPo, średnio 10% transakcji jest realizowanych przy użyciu tej metody. W niektórych z nich klienci opłacają nawet 30% wszystkich zakupów, korzystając z PayPo.

Jak pokazują dane Worldpay Global, na naszym kontynencie około 9% wydatków na zakupy w e-commerce jest obsługiwanych przez rozwiązania BNPL (Buy Now, Pay Later). Badania pokazują również, że 69% millenialsów na świecie chętniej decyduje się na zakup, jeśli widzi w sklepie dostępność metody płatności odroczonych.

O tym, że ta branża rozwija się niezwykle dynamicznie świadczą także dane coherentmarketinsights.com dla rynku globalnego. Według nich skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla BNPL wyniesie do 2027 roku 21,2%.

Jaki procent konsumentów jest świadom takiej opcji płatności?

W 2020 roku prawie co drugi (47%) mieszkaniec naszego kraju słyszał o płatnościach odroczonych – wynika z danych z badania IMAS. Co ciekawe, prawie co trzecia osoba (57%), która poznała i skorzystała z tej metody, częściej dokonuje zakupów w internecie.

Badanie firmy Blue Media, „Finanse i zwyczaje finansowe Polaków w czasie pandemii 2021” pokazuje z kolei, że z odroczonych płatności korzysta około 5% osób kupujących w sieci. Najczęściej tej formy używają młodzi użytkownicy w wieku 18-35 (7%. ankietowanych).

Świadomość na temat płatności odroczonych w Polsce w ostatnim czasie znacznie wzrosła, co potwierdzają również nasze dane. Jeszcze w styczniu 2020 r. z PayPo korzystało około 82 tys. kupujących, a rok później, liczba naszych klientów przekroczyła 450 tys. Jest to spowodowane m.in. dużym rozwojem tego segmentu rynku w naszym kraju.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.