Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polacy wydali ponad 1,6 mld złotych BLIKIEM w czasie weekendu Black Friday

Podczas 4 dni obejmujących dwa marketingowe wydarzenia – Black Friday i Cyber Monday użytkownicy wykonali BLIKIEM prawie 11 mln milionów transakcji o wartości blisko 1,6 mld zł.
Reklama
  • Najistotniejszą część stanowiły zakupy w internecie – 8,8 mln transakcji, o wartości 1,2 mld zł.
  • Najwięcej transakcji wykonano w Czarny Piątek, 26 listopada.
    W ciągu ostatniego tygodnia w e-sklepach opartych o platformę IdoSell sprzedaż była o 120 mln (o 25 proc.) większa niż w pozostałych tygodniach listopada 2021 roku. Również liczba transakcji w tych sklepach zwiększyła się o 25 proc.

Podczas tegorocznego Black Friday padł rekord transakcji BLIKIEM zrealizowanych jednego dnia – było to prawie 3,2 mln a łącznie z transakcjami P2P – 3,8 mln. To najlepszy dzień w historii BLIKA.

Internetowy BLIK Friday i Cyber Monday

26 listopada br. użytkownicy zrobili w sieci zakupy ponad 2,5 mln razy, za kwotę 404 mln zł (rok wcześniej było to 300 mln). Kolejne dwa dni były również zakupowo intensywne – w sobotę odnotowano 1,8 mln transakcji, a w niedzielę aż 2,2 mln. Poniedziałek – czyli Cyber Monday, było ich prawie 2,3 mln. 

– Widzimy, że popularność zakupowych świąt, wokół których organizowane są liczne akcje marketingowe, rośnie z roku na rok. W ciągu tych 4 dni użytkownicy BLIKA wydali w tym roku o 500 mln zł więcej niż w ubiegłym, a sam Black Friday okazał się najlepszym transakcyjnie dniem w historii BLIKA – mówi Monika Król,  wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności operatora BLIKA. 

Z roku na rok rośnie popularność tzw. Cyber Monday, który w poprzednich latach nie cieszył się tak dużym zainteresowaniem klientów. Liczba transakcji w sieci wzrosła 2,2 mln wobec 1,6 rok wcześniej. 

Tradycyjny handel z największym wzrostem rok do roku

W czasie czterech dni od piątku do poniedziałku użytkownicy chętnie wykorzystywali BLIKA także do płatności w stacjonarnych sklepach. W tym czasie odnotowano blisko 1,3 mln. transakcji – rok temu było to niecałe 500 tys. Wartość zakupów wyniosła 77 mln wobec 31 mln zł w 2020 roku. 

– Od początku tego roku obserwujemy duży wzrost liczby transakcji w tradycyjnych terminalach, w ten handlowy weekend było ich aż 1,3 mln, część z nich to już także transakcje zbliżeniowe, które na początku listopada stały się dostępne w 6. bankach – podsumowuje Monika Król. 

Od początku roku użytkownicy BLIKA zrealizowali już ponad 500 mln. Na koniec września z BLIKA aktywnie korzystało 8,6 mln osób. Łączna wartość zrealizowanych transakcji w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku przekroczyła 70 mld zł. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.