Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

WhatsApp wprowadza usługę płatności w Brazylii. Czy Polska będzie następna?

Meta Platforms, w której skład wchodzi m.in. Facebook Messenger, Facebook Watch, Instagram oraz WhatsApp, szuka ciągłych inwestycji. Kolejnym krokiem w budowaniu technologicznej potęgi jest wprowadzenie usługi płatności do aplikacji WhatsApp. Brazylia jest pierwszym krajem w którym pojawiła się taka opcja dla użytkowników. Czy inne kraje pójdą w ślad za nią? Czy będziemy mogli płacić usługą WhatsApp w Polsce?
Reklama

WhatsApp jest najpopularniejszym komunikatorem społecznym w Brazylii. Nie dziwi więc fakt, że Mark Zuckerberg postanowił wybrać ten rynek na wprowadzenie swojej najnowszej technologii - usługi płatności na WhatsApp. Aktualnie nowa opcja w aplikacji jest wprowadzona na rynek w ramach testów. Jak poinformowała w czwartek 17 listopada na swoim profilu Meta, nowa usługa ma ułatwić użytkownikom WhatsApp’a korzystanie z czatów obsługi klienta. 

 

W jakich krajach pojawi się usługa płatności na WhatsApp?

Pierwsze testy odbyły się w ubiegłym roku w São Paulo. Kolejnymi krajami, gdzie ma pojawić się usługa płatnicza na WhatsApp jest Indonezja, Meksyk i Wielka Brytania. Nowa usługa płatnicza ma umożliwić realizację transakcji za pośrednictwem przypiętych do aplikacji kart kredytowych lub debetowych.

Czy w Polsce będziemy mogli płacić na WhatsApp?

WhatsApp w 2022 roku, zanotował 16,47 mln polskich użytkowników. Obecnie aplikacja posiada w Polsce zasięg wynoszący 51,53%. Sytuuje to WhatsApp na drugim miejscu najpopularniejszych komunikatorów w kraju. Na pierwszym miejscu pozostaje niezmiennie od lat aplikacja Messenger. Póki co polski oddział Meta nie przewiduje wprowadzenia opcji płatności do aplikacji WhatsApp w naszym kraju. Polska od 2015 roku cieszy się BLIK’iem. Jego popularność i funkcjonalność byłaby dla Meta ogromną konkurencją. W ubiegłym roku BLIK odnotował łącznie 21,5 mln aktywnych użytkowników, 758 mln transakcji o łącznej wartości 103 mld złotych.

 

Przyszły trudne czasy dla amerykańskiego holdingu Meta

Brazylia jest jednym z największych rynków dla WhatsApp. Meta nabyła prawa do aplikacji w 2014 roku za 22 miliardy dolarów. Pomimo swojej popularności, komunikator nie znacznie dokłada się do ogólnego budżetu Meta. Dlatego amerykańska grupa poszukuje nowych obszarów biznesowych. Jak informuje potęga z Doliny Krzemowej, są trudne czasy, które wymagają odważnych rozwiązań. Meta cierpi między innymi z powodu rosnącej konkurencji ze strony aplikacji wideo TikTok, która przegania klientów Instagrama. Ponadto nowe zasady ochrony danych firmy Apple utrudniają personalizację reklam dla użytkowników iPhone & Co.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum