Znika Blue Media. Autopay parasolową marką płatniczą dla całej grupy


Czytaj więcej
Europejskie ambicje Blue Media. Firma zmienia nazwę
Czytaj więcej
Miód do kawy - Bartnik MazowieckiOd 28 sierpnia sopocka spółka Blue Media formalnie zmienia nazwę na Autopay. Wpis do KRS jest ostatnim, formalnym etapem procesu rebrandingu firmy, który rozpoczął się w maju 2023. Zmianie uległy wszystkie obszary komunikacji marki, począwszy od logotypu, poprzez identyfikację wizualną, po misję nowej marki parasolowej Autopay.
- Zależało nam na tym, aby w tym czasie przyzwyczaić zarówno biznes, jak i klientów indywidualnych do zmiany, stąd tak kompleksowe podejście. Rebranding stał się naturalnym krokiem w obliczu przyjętych kierunków rozwoju biznesu - wyjaśnia Andrzej Antoń, CEO Autopay SA, współzałożyciel firmy. - Jako Autopay od lat koncentrujemy się na inteligentnych rozwiązaniach technologicznych w obszarze płatności. Wiele z nich wprowadziliśmy jako pierwsi. Stawiamy na wygodę, intuicyjność i automatykę. Stosowane przez nas technologie usuwają bariery, które mogłyby ograniczać klientów na drodze do realizacji ich celów - nowy wizerunek firmy zdecydowanie bardziej podkreśla przyjęte założenia.
Pięć Business Unitów
Zmiany w firmie objęły nie tylko część wizualną, ale także wpłynęły na nową organizację. Uporządkowane zostały struktury wewnętrzne, które trafniej odzwierciedlają strategię biznesową spółki. Firma wyłoniła pięć Business Unitów: Mobility, który odpowiada za rozwój płatności i pozostałych usług dla kierowców, Finance - odpowiedzialny za usługi finansowe online, Bills&Topup, który skupia się na produktach i usługach związanych z płatnościami online za rachunki i usługi przedpłacone, Additional Income - odpowiedzialny za rozwój narzędzi i usług dla MŚP z sektora e-commerce oraz E-commerce, który zajmuje się dostarczaniem kompleksowych rozwiązań stworzonych dla potrzeb stale rozwijającego się rynku e-commerce, nieustannie wspierając e-sklepy w osiąganiu sukcesu online.
Autopay (wcześniej Blue Media) to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski). Miesięcznie z usług firmy korzysta 10 mln klientów i klientek, rozwiązania i produkty Autopay wybrało już 35 tys. firm w Polsce, a w 2022 roku obroty firmy przekroczyły miliard złotych. Tylko w samej aplikacji Autopay, oferującej przejazdy autostradami oraz winiety do Czech, Słowacji, Słowenii i Węgier, zarejestrowanych jest już ponad 2 mln użytkowników.