Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dostosuj format i asortyment do lokalizacji

Podejmując decyzję o lokalizacji sklepu, jednym z obszarów analizy winno być otoczenie. Otoczenie to przede wszystkim konkurencja, a także profil potencjalnych klientów. W pierwszym przypadku szu-kajmy obszarów w których nasza oferta byłaby atutem i wyróżniała się na tle podobnych sklepów w tym formacie.
Reklama
Jeżeli punkt sprzedaży umieszczony jest w osiedlu mieszkaniowym dostosuj asortyment do codzien-nych zakupów. Skup się na produktach podstawowych. Zadbaj o szeroki asortyment pieczywa. Ważne będą też reprezentacje w kategoriach produktów świeżych. Całoroczna dostępność sezonowych wa-rzyw i owoców uczyni sklep atrakcyjnym dla klienta robiącego zakupy co najmniej kilka razy w tygo-dniu. Dla takich klientów niska cena nie jest wyznacznikiem atrakcyjności sklepu. Ważna jest jakość i dostępność produktów, oraz miła i kompetentna obsługa.

Jeżeli sklep położony jest w ciągu komunikacyjnym, na trasie np. prowadzącej do lub z przystanku autobusowego, dworca, miejsc pracy, należy pomyśleć o szerokiej dostępności produktów pierwszej potrzeby i impulsowych. Asortyment reprezentujący liczne kategorie, ale wybór ograniczony raczej do liderów rynkowych. Trochę produktów okazjonalnych, związanych z aktualnym sezonowym zapotrze-bowaniem. Pomyśl również o wygodzie klientów. Zadbaj o dostępność biletów komunikacyjnych, kart telefonicznych, kolekturze lotto, możliwości zapłaty rachunków, itp.

Dla lokalizacji nieco większych, posiadających parking, często samoobsługowych, wyróżnikiem konku-rencyjnym może być oprócz podstawowego asortymentu, dobra reprezentacja w kategoriach nie spo-żywczych. Przyciągnąć do sklepu mogą dobre ceny produktów do prania, produktów do higieny ciała, w sezonie letnim napoje w atrakcyjnych cenach.

Lokalizacje usytuowane w nowoczesnych, komfortowych osiedlach mieszkaniowych zamieszkałych przez zapracowanych, młodych, zamożnych klientów powinny w swojej ofercie uwzględniać produkty delikatesowe, a nawet premium. Pozytywnie od konkurencji może odróżniać szersza oferta dań goto-wych, produktów zamrożonych, półproduktów do podgrzania.

O powodzeniu lokalizacji decyduje znajomość specyfiki środowiska, w którym nasz sklep funkcjonuje oraz klienta dla którego został stworzony. Im lepiej potrafimy go poznać i określić, tym lepiej i trafniej poznamy jego potrzeby, co pozwoli na stworzenie optymalnej oferty.

Ważne są zatem takie parametry jak:
• Znajomość preferencji co do formatów sklepu,
• Poznanie zwyczajów zakupowych klientów, ich częstotliwości, poziomu wydatków na zakupy,
• Określenie profilu socjodemograficznego potencjalnych klientów (wiek, płeć, wykształcenie, pozycja zawodowa, dochody, liczebność gospodarstwa domowego)

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.