Flash Sale, akcja lojalnościowa, wietrzenie magazynów - oto najskuteczniejsze strategie prosprzedażowe
Oto cztery najskuteczniejsze strategie, wykorzystywane przez supermarkety. Pozwolają one na dobranie odpowiedniego rodzaju promocji przy konkretnych założeniach biznesowych.

Pozyskiwanie nowych klientów w krótkim czasie
Wiele supermarketów stosuje kampanie sprzedażowe ograniczone czasowo, są to tak zwane Flash Sale. - To świetny sposób na zwiększenie poziomu sprzedaży oraz wstępne badanie rynku i oczekiwań konsumentów w krótkim czasie - mówi Daria Widerowska, IT.integro - Produkty sprzedawane podczas Flash Sales mają za zadanie przyciągnięcie nowych klientów, bezpośrednio napędzając popyt. Dodatkowo przekładają się na wzrost sprzedaży pozostałych produktów dostępnych w sklepie, ponieważ z reguły klienci korzystając z wizyty, uzupełniają zapasy innych artykułów - dodaje.
Ta forma promocji jest doskonałym sposobem na wywołanie zainteresowania oraz wzrostu liczby odwiedzin w okresach obniżonej sprzedaży, na przykład w sezonie wakacyjnym.
Skup się na dotychczasowych klientach
Programy lojalnościowe są narzędziem do skutecznego budowania relacji z klientami. - Celem programów lojalnościowych jest zachęcenie klientów do wybrania oferty z naszego sklepu, podniesienie wartości koszyka zakupowego oraz zwiększenie częstotliwości zakupów przez danego klienta - zauważa Daria Widerowska, IT.integro.
Programy lojalnościowe pozwalają na znaczne obniżenie kosztów badania rynku, ponieważ ich uczestnicy stanowią bezcenną bazę odbiorców. To dzięki nim analiza tendencji zakupowych staje się prostsza i pozwala na dopasowanie oferty do konkretnych potrzeb.
Powiększ liczbę klientów powracających
Stali klienci wydają średnio ponad 67% więcej na zakupy niż nowi, a klient powracający regularnie, odpowiada za większość przychodów w firmie.
Stosowanie rabatów i promocji zachęcających klientów do kolejnych odwiedzin w naszym sklepie jest rozwiązaniem, sprawdzającym się w większości przypadków sklepów detalicznych.
Czyszczenie magazynów
Wszelkiego rodzaju akcje ilościowe pozwalają na zwiększenie liczby sprzedanych produktów podczas jednej transakcji. Wiele osób lubi promocje „3 sztuki w cenie 2”, widząc możliwość zaoszczędzenia. Motywuje ich fakt, że im więcej kupią, tym więcej oszczędzą. Tego rodzaju promocje, pozwalają na eksperymentowanie podczas łączenia różnych produktów w pakiety – najczęstszym zestawieniem są produkty cieszące się dużym zainteresowaniem, z tymi o niskiej rotacji. W ten sposób sklepy wyprzedają produkty zalegające na półkach sklepowych czy artykułów sezonowych, ograniczając koszty ich magazynowania.
- Współczesny konsument jest osobą bardzo wymagającą i świadomą – wie, na co może liczyć i chętnie korzysta z dostępnych promocji. Aby nie pozostać za konkurencją, warto sięgnąć po nowoczesne rozwiązania, rozwijające się wraz z rynkiem i oczekiwaniami konsuementów - komentuje Daria Widerowska z firmy IT.integro - Rozwiązaniem, które my wdrażamy u naszych klientów jest LS Nav, wykorzystywany przez takich światowych liderów jak Ikea, Victoria's Secret, Puma, Adidas.
LS NAV jest rozwiązaniem stworzonym przez firmę LS Retail, zbudowanym w oparciu o Microsoft Dynamics NAV.