Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Półka z alkoholami

Jak w przypadku każdej innej grupy towarowej konstruując ekspozycję trzeba przede wszystkim podzielić produkty na „podkategorie" czyli w tym przypadku: wódki, mocne alkohole kolorowe (whiskey, koniaki brandy itp.), likiery słodkie i wytrawne oraz wina.
Reklama

Te ostatnie wymagają kolejnego podziału na wytrawne, półwytrawne, półsłodkie, słodkie, wermuty, musujące i te znowu wytrawne (brut), półwytrawne itd. Wina, ale raczej jedynie wytrawne często też klasyfikuje się ze względu na kraj pochodzenia.

Zdecydowanie warto robić to już z produktami średniej półki. Klasyczny podział to: wina francuskie, włoskie, pozostałych producentów europejskich (Bułgaria, Węgry, Rumunia, Niemcy, Austria, Hiszpania, Portugalia itd) i tzw. Nowy Świat czyli australijskie, południowo amerykańskie i południowo afrykańskie.

W ramach kraju pochodzenia możemy ustawiać wina apelacjami (regionami) a alternatywnie markami producentów, którzy często mają kilka rodzajów win. Ustawiając te produkty zdecydowanie na najlepszych poziomach ekspozycji lokujemy wina najlepsze (najdroższe) a niżej produkty mniej wartościowe.

Najniższy poziom należy pozostawić dla win w kartonach i dużych, litrowych i większych butelkach. Ustawiając wina warto zaczynać od tych o najmniejszej zawartości cukru (wytrawnych) i skończyć na winach słodkich. Za nimi albo zupełnie odrębnie można wystawić wermuty i wina musujące znowu zaczynając od wytrawnych (brut) a kończąc na słodkich.

Polski rynek winiarski jest nadal raczkujący a konsumenci nie do końca jeszcze wyedukowani, dlatego w ofercie sklepów dominują produkty masowe. Coraz więcej jednak klientów sklepów oczekuje produktów lepszych jakościowo a z moich obserwacji wynika, że sklepy za tą potrzebą nie potrafią nadążyć, dlatego bardzo ważne staje się przeszkolenie pracowników. Mogą w tym pomóc dostawcy i warto ich wiedzę wykorzystać.

Alkohole mocniejsze ze względu na ich wysoką cenę i spore ryzyko kradzieży wystawia się zazwyczaj za ladą. Nie oznacza to jednak, że ekspozycja może zostać wykonana w dowolny sposób. Tak samo, jak w przypadku win należy te produkty podzielić na podkategorie. W ramach podkategorii najważniejszym wyróżnikiem powinna być marka. W przypadku np. wódek kolorowych, czy likierów zwłaszcza od jednego producenta możemy je wystawić smakami, w przypadku whiskey, brandy itp. od najmłodszych do najstarszych.

Osobną podkategorią są też wódki luksusowe, które możemy zebrać w jednej części regału - ważne by była to część najlepsza, na wysokości wzroku klienta. Podobnie jest z koniakami. Produkty masowe wystawiamy na najniższych poziomach. Nie wolno w przypadku ekspozycji „zza lady" zapomnieć o metkach cenowych. Muszą być one czytelne z większej, niż w przypadku sprzedaży samoobsługowej odległości.

Reklama

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.