Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Półka z kawą i herbatą

Kawa - herbata to bardzo ważna ,a jednocześnie bardzo wrażliwa na merchandising kategoria. Można na niej „przećwiczyć" wszystkie najważniejsze zasady wykładania towaru. Ta część ekspozycji powinna znajdować się w sąsiedztwie stoisk ze słodyczami, dobrze do niej pasują też produkty śniadaniowe: płatki zbożowe, dżemy, miody.
Reklama

Regał(y) najpierw dzielimy, najlepiej w pionie na dwie części: przeznaczoną na kawy i herbaty. W ramach części kawowej znowu najlepiej w pionie, ale w przypadku mniejszych ekspozycji można też dokonać podziału poziomego, regał dzielimy na blok kaw rozpuszczalnych i ziarnistych. Część herbacianą (ważne żeby według tej samej zasady jak kawową) dzielimy na część przeznaczoną na herbaty sypkie, w torebkach oraz herbaty owocowe i ziołowe.

Po wyodrębnieniu bloków na poszczególne podkategorie trzymamy się standardowych zasad merchandisingowych. Najlepsze poziomy (140 - 170 cm) przeznaczamy na produkty premium, niższe na marki popularne. Opakowania o większej gramaturze powinny być wystawiane poniżej opakowań mniejszych warto, by mniejsze opakowanie marki XXX stało nad opakowaniem tej samej marki o większej gramaturze.
Większość producentów kaw i herbat posiada więcej niż jeden gatunek swojego produktu. Zdecydowanie radzę, by eksponować je w ramach podkategorii obok siebie ustawiając od lewej strony („zasada lewego oka") od produktów „najlżejszych" dla herbat są to herbaty śniadaniowe do najcięższych „earl grey", a dla herbat owocowych decyduje kolor owocu. Ustawiamy je od najjaśniejszego do najciemniejszego.

W przypadku kaw będzie to ustawienie od kaw łagodnych do najintensywniejszych w smaku (typu „espresso"). Taka ekspozycja zyska na przejrzystości pozwoli też konsumentowi, bardzo często przywiązanego do marki lepiej rozeznać się w ofercie sklepu. Jeżeli nie podzieliliśmy regału w pionie, to kawy liofilizowane stawiamy na wyższych półkach niż kawy mielone i ziarniste. Szczególnie ważne jest też by towary były ustawiane w blokach, czyli by ekspozycja podkategorii tworzyła w ramach regału wyraźny prostokąt. Towar wystawiamy frontem do klienta. Ważne by pod każdym produktem znajdowała się metka cenowa. Trzeba pamiętać, że 8 na 10 konsumentów nie włoży do koszyka produktu, którego ceny nie zna.

W pobliżu kawy należy też znaleźć miejsce na ekspozycję czekolady pitnej, kakao i kawy zbożowej. Produkty te powinny być wyraźnie wyodrębnione, gdyż stanowią odrębną kategorię. Najlepiej by były wystawione „od strony" regału ze słodyczami, będą wtedy stanowić naturalny łącznik pomiędzy tymi kategoriami.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.