Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Poradnik: Czy design opakowania ma znaczenie?

Design to jedno z najważniejszych dziś narzędzi do budowania przewagi na rynku FMCG. Tymczasem wiele polskich firm nie wie jak komunikować jakość, funkcję lub cechę wiodącą produktu w sposób dostosowany do percepcji konsumenta. Podobnie wiele firm działających na rynku konsumenckim ma  także kłopot z estetyką swoich opakowań – ocenia Kamil Pączkowski, Design Director w studiu THIS.
Reklama

Zapewne mijając sklepowe półki, często zastanawiamy się, dlaczego niektóre produkty omijamy i wydają się nam „nie dla nas”. Mamy wątpliwości co do ich wiarygodności i skuteczności. W koszyku ostatecznie lądują marki znane, które darzymy zaufaniem i które... zupełnie przypadkiem nieźle w naszej ocenie wyglądają. 

Dzięki designowi możemy właściwie bezpośrednio pozycjonować produkt. Bardzo często samo opakowanie informuje konsumentów o tym, do kogo produkt jest skierowany. Działa to oczywiście także w drugą stronę – projektując opakowanie w dany sposób, marketingowcy mogą sprawić, że trafi on do konkretnej grupy odbiorców. O czym mówi opakowanie produktu? Na przykład o tym, czy należy on do sekcji premium, czy sekcji budget (jest więc w nim zawarta informacja o przedziale cenowym, jakiego konsument może się spodziewać). Czy jest przyjazny środowisku, czy użyty do jego wykonania plastik będzie rozkładał się na naszej planecie setki lat.  Jasny i czytelny przekaz jest bardzo ważny w obliczu ogromnej konkurencji na rynku FMCG.

Opakowanie może wywołać emocje, zwrócić uwagę lub po prostu go uwiarygodnić, ponieważ design bezpośrednio wpływa na wiarygodność produktu i producenta. Nie wystarczy bowiem, że producenci, którzy inwestują w funkcjonalność, ergonomię i ekologię, będą to robić. Muszą wysłać konsumentowi komunikaty „robimy to” oraz „robimy to z myślą o tobie”. A na to właśnie pozwala design opakowania. Ważne jest w nim wszystko – kształt, etykieta, użyte fonty, kolorystyka, zastosowane przy produkcji materiały, zamieszczone na opakowaniu symbole, infografiki czy zdjęcia. Składają się ona bowiem na całość, którą konsument będzie „odczuwał”.

Design to także jeden z najlepszych i chyba najprostszych sposobów na odświeżenie produktu, nadanie mu nowych cech i atrybutów oraz podniesienia konkurencyjności na rynku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum