Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Poradnik: Dlaczego detaliści przenoszą się do chmury

Zmiany w branży retail następują znacznie szybciej niż w innych. Przedsiębiorcy są świadomi, iż wkraczają w erę cyfrowej transformacji, która obejmuje swoim zasięgiem zarówno małe, lokalne sklepiki, jak i duże sieci handlowe.
Reklama

– Kluczem do sukcesu okazuje się chmura obliczeniowa. Platforma, która łączy możliwości nowoczesnych systemów ERP z najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie analityki czy sztucznej inteligencji – mówi Daria Widerowska, Marketing & PR Manager, IT.integro - Nowe narzędzia pozwalają podnieść wydajność pracowników, jakość produktów i usług, usprawnić poziom komunikacji i współpracy oraz poszerzyć grupę lojalnych klientów – dodaje.

Dlaczego warto przenieść się do chmury?

Skalowalność
48% przedstawiciel retail wskazuje, że głównym powodem, dla którego zdecydowali się przenieść swój system do chmury jest skalowalność zasobów. Jest to szczególnie ważne w przypadku sezonowych wzrostów sprzedaży, np. przed świętami lub w czasie akcji promocyjnych itp. Dla tego typu firm, polecana jest chmura hybrydowa, która pozwala zachować pełną kontrolę danych oraz decydować gdzie będą przechowywane takie informacje jak dane transakcyjne czy dane wrażliwe klientów.

Elastyczność chmury hybrydowej
Według 2016 Right Scale Survey, aż 71% przedsiębiorców decyduje się na środowisko hybrydowe, dzięki któremu organizacje z branży retail mogą nie tylko skalować zasoby, ale także uniknąć poważnych wydatków, które byłyby nieodzowne do zapewnienia obsługi krótkotrwałych skoków zapotrzebowania – mówi Daria Widerowska.

Bezpieczeństwo transakcji
Dla 88% klientów, bezpieczeństwo transakcji ma fundamentalne znaczenie. Detaliści zdają sobie sprawę, że zachowanie najwyższych zasad bezpieczeństwa jest bazą ich działalności.

4. Dostęp do bogatych możliwości Internetu Rzeczy
Według badań 2017 Retail Vision Study, aż 70% przedstawicieli branży retail jest gotowych, by wprowadzić rozwiązania Internetu Rzeczy. 65 % detalistów zakłada, że do 2021 roku zainwestuje w technologie automatyzacji, służące do zarządzania zapasami i zapewnienia zgodności w obszarze planogramu. Dodatkowo, aż 65% sprzedawców planuje wdrożyć innowacyjne usługi dostaw, a 80% wprowadzi personalizowane ścieżki zakupowe.

Zaawansowana analityka i sztuczna inteligencja (AI)
Zaawansowana analityka i sztuczna inteligencja pozwalają sprzedawcom przekształcać pozyskane dane w konkretne działania.

Możliwość personalizacji oferty
Aż 73% klientów woli kupować w sklepach, które oferują spersonalizowane podejście, zakupy, ścieżkę zakupową. – System ERP w chmurze zapewnia sprawną obsługę operacji, zarządzanie łańcuchem dostaw etc. Pozwala także na stworzenie spersonalizowanej ścieżki zakupowej – mówi Daria Widerowska - Dzięki zaawansowanym analizom, detaliści oferują swoim klientom polecane produkty, przewidują wielkość sprzedaży oraz oczekiwania odbiorców, podnosząc jednocześnie poziom lojalności nabywców – dodaje.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum