Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

POS TV - telewizja w sklepie

POS TV (POINT OF SALE TELEVISION) to telewizja zlokalizowana w sklepach lub innych miejscach, będących w bezpośredniej bliskości punktów sprzedaży. POS TV dociera z przekazem do potencjalnego konsumenta w miejscu, gdzie bardzo często podejmuje on decyzję o zakupie (badania amerykańskie pokazują, że 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest w sklepie).
Reklama

Nie jest to zatem przypadek, że medium to rozwija się z zawrotną szybkością. Dane z rynku brytyjskiego pokazują, że w ciągu ostatnich trzech lat liczba monitorów zainstalowanych w sklepach spożywczych, galeriach handlowych, bankach, salonach kosmetycznych i wielu innych punktach zakupu towarów bądź usług, wzrosła z 3.000 do 150.000 monitorów. Podobnie dzieje się w innych krajach, także w Polsce. Spadek cen monitorów LCD oraz komponentów do instalacji sieci POS TV sprawiły, że dziś prawie każdy punkt sprzedaży może pozwolić sobie na uruchomienie swojej własnej „telewizji".

Zanim podejmiemy decyzję o instalacji nośników multimedialnych w naszym punkcie sprzedaży, warto odpowiedzieć sobie na pozornie proste pytanie - po co to robimy? Czy przeważa aspekt wizerunkowy, informacyjny czy biznesowy? A może da się połączyć wszystkie wymienione cele? Właściciel jednego sklepu bądź niewielkiej sieci sprzedaży powinien skoncentrować się raczej na podniesieniu atrakcyjności sklepu oraz zamieszczaniu informacji o oferowanych w sklepie produktach. W odczuciu konsumentów sklep będzie bardziej atrakcyjny i nowoczesny, nośniki będą informować ich o promocjach, umilać stanie w kolejce, dostarczać bieżących informacji polityczno - społeczno lub prognozę pogody. Dużą rolę odgrywa charakter zawartości programowej.

Telewizja zlokalizowana w marketach wpływa na niższe koszty prowadzenia kampanii marketingowych (ograniczenie lub eliminacja produkcji oraz dystrybucji materiałów drukowanych) oraz zwiększenie elastyczności prowadzenia akcji promocyjnych (szybka i bezkosztowa wymiana komunikatów).

Czynnikiem mającym wpływ na planowanie kampanii reklamowych jest możliwość dotarcia z komunikatem reklamowym do osób o niskiej konsumpcji mediów tradycyjnych. POS TV wpływa zatem pozytywnie na budowanie zasięgu kampanii, wzmacniając przekaz reklamowy, zwiększając wskaźniki znajomości spontanicznej i wspomaganej marki, co w konsekwencji przekłada się na decyzje zakupowe.

Duże sieci handlowe, w których zakupy robią setki tysięcy konsumentów, mogą pomyśleć także o zwiększeniu przychodów dzięki emisji reklam. Tak więc poza autopromocją oraz aspektem wizerunkowym mają szanse na wykreowanie nowego źródła przychodów. Warto jednak pamiętać, że rynek POS TV w Polsce dopiero raczkuje i inwestycje w tego typu nośniki należy rozpatrywać w dłuższym horyzoncie czasowym.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.