Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Promocja w miejscu sprzedaży

Do promocji w punkcie sprzedaży wykorzystywane są materiały reklamowe POS. Najczęściej jest to reklama wizualna statyczna, chociaż już niedługo będzie więcej ekranów LCD, ale także małych materiałów zmieniających treść informacji, wykorzystujących elementy fonii.
Reklama

Materiały tego typu umieszczane są przez dwie strony zainteresowane sprzedażą. Z jed-nej strony przez właściciela obiektu handlowego, z drugiej strony przez producenta. Pro-ducenci są zainteresowani sprzedażą i promocją swoich wyrobów, a detalista rentownością całego asortymentu i stworzeniem atrakcyjnych w stosunku do konkurencji warunków sprzedaży dla klientów.

Cele stosowania POS, to:

  • Informacja handlowa
  • Komunikacja promocyjna
  • Komunikacja cenowa
  • Dekoracja

 

Komunikacja marketingowa w miejscu sprzedaży związana jest przede wszystkim z pro-mocją produktów będących w aktualnej sprzedaży. Główne zalety tego typu reklamy to:

  • zwiększenie widoczności produktów, poprzez np. danglery - stojące lub wiszące elementy reklamowe, które obracają się pod wpływem cyrkulacji powietrza; wobble-ry - małych rozmiarów plansze z logo lub wizerunkiem produktu na giętkim plasti-kowym ramieniu,
  • ułatwienie klientom wyboru towaru (producenta, marki) poprzez informację o poło-żeniu produktu na półce, np.: shelfblocker - rodzaj podstawek ustawionych na półce sklepowej służących do prezentacji towarów; shelf liner - listwa z logo firmy lub marki przyczepiana do brzegu półki regału
  • możliwość połączenia funkcji reklamy i promocji z możliwością ekspozycji towaru dające się powiązać z wybranym motywem kampanii reklamowej, np.: dyspenser,
  • nośnik przekazu reklamowego, np. lodówki, gabloty, szafy np. na kosmetyki, tzw. semipermanent permanent
  • możliwość umieszczenia na wózku sklepowym - cart wrap.

 

Materiały POS:

  • Uczulają klientów na obecność marki w miejscu sprzedaży
  • Zapewniają obecność marki w widocznym miejscu
  • Pomagają zlokalizować produkt w punkcie sprzedaży
  • Przekazują informację o produkcie np. parametry techniczne
  • Przekazują informację o działaniach promocyjnych firmy
  • Inicjują zakupy impulsowe
  • Przekazują informację o cenie produktu
  • Zmniejszają wahania klientów wywołane niepewnością
  • Wpływają na wyobrażenie o jakości produktu
  • Współtworzą image marki
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.