Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Promocja w miejscu sprzedaży

Do promocji w punkcie sprzedaży wykorzystywane są materiały reklamowe POS. Najczęściej jest to reklama wizualna statyczna, chociaż już niedługo będzie więcej ekranów LCD, ale także małych materiałów zmieniających treść informacji, wykorzystujących elementy fonii.
Reklama

 

W sklepach najczęściej stosowane są najprostsze plakaty promocyjnie, informujące o niższych cenach. Tego typu materiały mogą być drukowane automatycznie na drukarkach, mogą być pisane na wcześniej przygotowanym plakacie (najczęściej z logo i napisem promocja) lub na żółtej lub białej (żółty marketingowo jest bardziej „dostrzegalny") kartce paieru.

W wydrukach maszynowych wszystko jest równe i widoczne. Ale brakuje im często ciepła i „ducha" sprzedaży. Afisze pisane ręcznie często bardziej przypadają klientom do gustu i skłaniają do zakupu.

 

Materiały POS powinny być:

  • aktualne, z rzetelną, bieżącą informacją
  • w dobrym stanie technicznym, czyste i estetyczne
  • umieszczone w odpowiedni sposób w pierwszych / najlepszych lokalizacjach
  • umieszczone w pobliżu produktów - pełnią wtedy rolę "cichego sprzedawcy"
  • widoczne
  • powinny:
    • cechować się prostotą i komunikatywnością
    • nie wprowadzać Klienta w błąd
    • nie być zniszczone i nieestetyczne
    • nie być stłoczone w dużej ilości

 

W ostatnich czasach duże możliwości daje POS TV, czyli telewizja w miejscu sprzedaży. Daje ona dodatkowe wsparcie kampanii reklamowych, prowadzonych w innych mediach. Stymuluje sprzedaż wybranych produktów, będąc wysoce skutecznym narzędziem łączą-cym powszechną dostępność produktu i efektywne wsparcie bezpośrednio w miejscu sprzedaży. Niemniej ten trend bardziej widoczny jest w krajach Europu Wschodniej (Ro-sja, Ukraina) niż na naszym rynku.

Treścią POS TV mogą być również informacje o markach własnych, prowadzonych w sklepie promocjach, zasadach konkursów konsumenckich, nagrodach, programach lojal-nościowych. Mogą być również umieszczane inne informacje, np.: prognoza pogody, kursy walut, ważne wiadomości.

Oczywiście takie informacje mogą znajdować się na statycznych materiałach POS. Do-brym przykładem jest kategoria win, gdzie informacja stanowi kluczowy czynnik wyboru danego produktu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.