PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Rekrutacja wewnętrzna i employer branding sposobem na problemy z brakiem pracowników

Autor: pr 16 lipca 2018 15:29

Rekrutacja wewnętrzna i employer branding sposobem na problemy z brakiem pracowników fot. Shutterstock

Rekordowo niskie bezrobocie w Polsce (3,8 proc. na koniec maja 2018 r. – wg danych Eurostatu) to dla pracodawców paradoksalnie nie powód do radości. Oznacza bowiem, że pozyskiwanie kandydatów do pracy staje się prawdziwym wyzwaniem, także finansowym. Tymczasem najtańsza forma pozyskiwania wykwalifikowanej kadry jest w zasadzie pod ręką. To rekrutacja wewnętrzna: efektywna, a przede wszystkim niemal bezkosztowa. Pod warunkiem, że wykorzysta się odpowiednie narzędzia, które pozwolą ją zaplanować.

Udostępniaj pracownikom narzędzia do oceny kompetencji

Rekrutacja wewnętrzna może być jednym z czynników kształtujących wizerunek pracodawcy zarówno wśród zespołu, jak i na zewnątrz. Dla otoczenia zewnętrznego informacje o pozyskiwaniu pracowników z wewnątrz firmy to dowód, że pracodawca szanuje swój zespół, wierzy w niego, inwestuje w jego rozwój i daje szanse na wykorzystanie pełni kompetencji. Zaś w firmie to komunikat, że pracodawca naprawdę ceni zespół, wspiera lojalnych pracowników, umożliwiając im planowanie kariery, że kieruje się przy tym obiektywnymi przesłankami, korzystając z nowoczesnych systemów analitycznych.

Wszystkie te narzędzia są także dostępne dla pracowników. Pracownicy mogą mieć wgląd do informacji na temat tego, jakie umiejętności i kompetencje są wymagane na poszczególnych stanowiskach. Mogą sami ocenić, jak pod tym względem wypadają na tle oczekiwań wobec danej pozycji, zwłaszcza, jeśli chcieliby złożyć swoją aplikację. „Na podstawie posiadanych danych SuccessFactors może automatycznie zasugerować, jakie stanowiska pracy są dla danego kandydata potencjalnie dostępne w przyszłości, po uzupełnieniu wiedzy. System pokazuje bowiem, w jakim stopniu obecne kwalifikacje odpowiadają wymaganiom dla nowej roli. Pracownik może sam ocenić, czy te różnice są duże, czy nie – i podjąć odpowiednie kroki, np. zgłaszając się na odpowiednie szkolenia” – podkreśla specjalista Quercus. Zaznacza przy tym, że menedżer będzie miał również wgląd w to, jakie kroki szkoleniowe podjął pracownik. A to z pewnością wpłynie na ogólną ocenę aktywności i zaangażowania.

39% ankietowanych w raporcie „Employer Branding w Polsce 2018” twierdzi, że najtrudniej pozyskać kandydatów z doświadczeniem zawodowym i wysokimi kompetencjami. Rekrutacja wewnętrzna może być rozwiązaniem tego problemu. Dlatego warto odnaleźć diamenty wśród członków zespołu i je oszlifować, aby stały się brylantami. Korzyści to nie tylko świetnie przygotowany pracownik, ale i pozytywny wizerunek pracodawcy dbającego o kadrę. A to dziś jeden z najważniejszych czynników, dla których pracownicy wiążą się z firmą.

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


  • Filip 2018-08-18 16:58:33

    Sytuacja z pracownikami raczej nie nastraja pozytywnie i nie zanosi sie na poprawę. My od maja realizuje projekt rekrutacji we współpracy z agencją hr WorkRoom na zasadach outsourcingu, zeby usprawnic sam proces rekrutacji, ale i wreszcie zatrudnic odpowiednich ludzi na odpowidnie stanowisko. O to przecież chodzi w efektywnej pracy

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7932
Ilość aktualnych ofert: 465858

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.