Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Nielsen: Co króluje na wielkanocnych stołach Polaków

Firma badawcza Nielsen sprawdziła jakie są preferencje polskich konsumentów podczas Wielkanocy. Z analizy wynika, że żurek nadal jest tradycją na świątecznym stole podobnie jak i majonez, czy słodkie wypieki. Dodatkowo Polacy podczas świąt Wielkiej Nocy chętnie popiją likier i zajadają się czekoladą.
Reklama

Wielkanoc to czas, kiedy obserwujemy wyraźne wzrosty sprzedaży produktów kojarzonych ze słodkimi wypiekami – następuje wzrost sprzedaży dodatków do ciast, mąki, margaryn przeznaczonych do pieczenia czy też twarogów mielonych – Pomimo mody na domowe pieczenie nadal jest grono konsumentów ceniących sobie wygodę i kupujących ciasta w proszku bądź gotowe ciasta paczkowane, które w okresach przed świętami Wielkanocnymi także notują wzrosty sprzedaży – podkreśla Monika Dyrda, client director w Nielsenie. W okresie przedświątecznym rośnie znaczenie kanałów wielkoformatowych – Polacy robią zakupy w dużych sklepach. Trend ten widoczny jest w wielu kategoriach tradycyjnie kojarzonych z Wielkanocą.

Mówiąc o produktach tradycyjnych podczas Wielkanocy nie możemy zapominać o żurku. – Faktycznie okres Wielkanocny to czas największej sprzedaży tego produktu w roku. Co piąta sprzedana w ciągu roku sztuka przypada na Wielkanoc. Do żurku tradycyjnie chętnie wybieramy paczkowaną białą kiełbasę, która cieszy się wtedy największą popularnością w przeciągu roku – dodaje Monika Dyrda.

Okres Wielkanocny to również czas wzrostu sprzedaży kategorii takich jak: soki, nektary, napoje. Miesiąc, w którym przypada Wielkanoc stanowi jeden z najlepszych w roku dla powyższych kategorii. Pod kątem sprzedaży wymienionych produktów jest porównywalny z okresem bożonarodzeniowym czy majówką.

Dla większości alkoholi szczyt wartości sprzedaży przypada na koniec roku kalendarzowego, co wiąże się ze świętami Bożego Narodzenia i przygotowaniami do Sylwestra. Istnieją jednak kategorie, które notują wzmożoną sprzedaż również przed Wielkanocą i są to głównie likiery. – Likiery, tradycyjnie obecne na polskich stołach wielkanocnych są kupowane głównie w sklepach wielkoformatowych, w szczególności w dyskontach. Wzrost wartości sprzedaży likierów w tym kanale w okresie poprzedzającym Wielkanoc (marzec vs. kwiecień 2017) wyniósł 22,5%. W związku z tym, że święta są okresem wzmożonego ruchu i wzmożonych podróży, więcej transakcji dla likierów obserwujemy również na stacjach benzynowych, gdzie wzrost wartości sprzedaży w analogicznym okresie wyniósł 157,1% (marzec vs. kwiecień 2017). Co ciekawe, wzrost sprzedaży nie jest bezpośrednio związany z szerszą ofertą asortymentową dla tej kategorii w okresie przedświątecznym – komentuje Karolina Żukowska – Socha, senior client consultant w Nielsenie. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.