PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Ekspert: Branża retail ma problemy ze znalezieniem odpowiednich pracowników

Autor: dlahandlu.pl 9 lutego 2012 09:29

Jako eksperci do spraw rekrutacji obserwujemy wzmożone zapotrzebowanie na doświadczonych sprzedawców, zwłaszcza managerów. Zwiększony popyt jest wynikiem rozwoju istniejącej sieci detalicznej, jak również nowych inwestycji na rynku polskim. Średnio w kwartale zgłasza się do nas 3 - 4 klientów planujących ekspansję w Polsce - mówi Katarzyna Słabik, konsultant ds. rekrutacji, specjalizacji Retail w HAYS Poland

Firmy z sektora, planujące rozwój na naszym rynku, spotykają się z dwoma zasadniczymi problemami. Jednym z nich jest trudność ze znalezieniem odpowiednich lokalizacji dla sklepów, zwłaszcza, że strategie przewidują otwarcie 3 do 7 punktów już w pierwszym roku działalności. Choć Polska obfituje w centra handlowe, na najbardziej atrakcyjne miejsca firmy czekają po kilkanaście miesięcy a nawet kilka lat. Zdarza się więc, że firmy, które nie uwzględniły tego aspektu w swoich biznesplanach, zmuszone są do weryfikacji decyzji inwestycyjnej lub do wyboru gorszej, mniej dochodowej lokalizacji.

Kolejnym, równie trudnym zadaniem jest znalezienie kompetentnych pracowników. W przypadku otwarcia małego sklepu odzieżowego czy akcesoryjnego inwestorzy potrzebują zwykle kilku, 5 do 10 pracowników. Natomiast sklepy wielkopowierzchniowe mogą tworzyć nawet kilkadziesiąt miejsc pracy, w przypadku jednego punktu oraz setki, jeśli rozwijają sieć.
Oczywiście, aby sklep mógł funkcjonować sprawnie i przynosić oczekiwane zyski, potrzebna jest przede wszystkim fachowa kadra menadżerska. Od potencjalnych kandydatów oczekuje się doświadczenia na podobnym stanowisku w innej firmie, w zarządzaniu określoną powierzchnią sprzedażową oraz zbliżonym pod względem ilości pracowników zespołem, najchętniej w firmie o tożsamych standardach operacyjnych i obsługi klienta - opowiada Katarzyna Słabik, konsultant ds. rekrutacji, specjalizacji Retail w HAYS Poland.

Nieco elastyczniej pracodawcy podchodzą do wiedzy produktowej. Coraz więcej firm wychodzi z założenia, że ważniejsze są kompetencje menadżerskie. Oczywiście doświadczenie w sprzedaży konkretnych towarów jest zawsze atutem kandydata, jednak pracodawcy coraz chętniej rozwijają wiedzę produktową pracowników za pomocą szkoleń wewnętrznych.

Kolejny bardzo istotny warunek brany pod uwagę w procesie rekrutacji to znajomość języków obcych. Swobodna komunikacja w języku angielskim jest często niezbędna zwłaszcza, gdy kierownik sklepu odpowiada za kontakty z zagraniczną centralą firmy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Manago 2014-12-14 15:03:05

    no jasne, skoro ich "możliwości" dla szczebla managerskiego kończą się na poziomie 4000 netto, to o czym my w ogóle rozmawiamy? Z drzewa chyba spadli, tyle, to szanowni decydenci wydaja na butelke wina do kolacji, a Ty zapieprzaj człowieku, martw się o sprzedaż, kreuj strategię i borykaj się z niesubordynacją personelu. U siebie, w tych rajach podatkowych - jedźcie JELENI szukać za te pieniądze!

  • max 2014-06-24 22:09:22

    pracowników na rynku brak ale płace jakoś nie rosną, czy to jest gospodarka rynkowa czy zmowa pracodawców?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5857
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.