PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Revolut: Rosną wydatki na Allegro, w Glovo i sklepach spożywczych

Autor: dlahandlu.pl 8 kwietnia 2020 19:46

W marcu 2020 roku z powodu pandemii koronawirusa użytkownicy platformy Revolut zwiększyli wydatki na rozrywkę i zakupy w sieci - wynika z danych właściciela aplikacji. Znaczące wzrosty zanotowały też serwisy Allegro i AliExpress, straciły zaś sieci restauracji i kawiarni oraz sprzedawcy prasy.

Z usług Revolut korzysta w Polsce ponad milion użytkowników. Według raportu handel internetowy, z Allegro i Aliexpress na czele, zanotował duże wzrosty liczby transakcji (kolejno o 42 i 12 proc.) i wydatków (o 57 i 54 proc.). Jeśli chodzi o wzrost wartości transakcji obie platformy są w pierwszej dziesiątce usługodawców. Gorzej ma się rzecz ze sklepami. Liczba transakcji spadła mocno w TK Maxx (o 57 proc.), Decathlon (51 proc.), Ikea (49 proc.). Użytkownicy z kolei częściej odwiedzają apteki, m.in. sieć Dbam o Zdrowie (wzrost o 10 proc. liczby transakcji i o 34 proc. obrotów). Usługą online z największym wzrostem liczby (o 122 proc.) i wartości (o 142 proc.) transakcji w marcu br. była aplikacja Glovo, która dostarcza jedzenie, leki i zakupy. Rośnie też cała kategoria dowozu jedzenia, w tym Wolt (o 49 proc.), Uber Eats (46 proc.) i Pyszne (20 proc.). Wzrost wydatków w aplikacji Revolut zanotowały także niektóre sieci sklepów spożywczych. Dotyczy to takich sieci jak Piotr i Paweł (o 60 proc.), Lewiatan (44 proc.), Stokrotka (44 proc.), Delikatesy Centrum (42 proc.), Auchan (39 proc.), Netto (34 proc.), Intermarche (32 proc.), Biedronka (31 proc.) i Leclerc (27 proc.).

Spadki liczby transakcji w marcu br. zanotowali Costa Coffee (o 61 proc.), Green Caffe Nero (60 proc.), Empik (59 proc.), Starbucks (58 proc.) i Inmedio (45 proc.). Burger King (spadek o 53 proc.), McDonald’s (47 proc.), KFC (45 proc.). Pod względem wydawanych kwot spadki wahają się od 39 do 53 proc. Największe spadki liczby i wartości transakcji dotyczą kategorii podróży i transportu miejskiego. Spadła liczba transakcji u usługodawców takich jak SkyCash (o 65 proc.), Booking.com (64 proc.), Jak dojadę (58 proc.), PKP Intercity (57 proc.), MoBilet (57 proc.), Bolt (48 proc.), Uber (45 proc.) i Autopay (33 proc.).

Spadek średniej liczby codziennych transakcji kartą fizyczną w marcu br. dotyczył wszystkich kategorii wydatków i wyniósł 36 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5360
Ilość aktualnych ofert: 455964

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.