Słowo kluczowe: Rafał Stępniewski RSS
-
2015-11-16 09:16
Prawie 73 proc. e-sklepów nie dostosowało się do nowego prawa
Wiele e-sklepów nadal nie dostosowało się do obowiązku informowania konsumentów o pełni ich praw - donosi "Puls Biznesu".
-
-
2015-09-23 09:38
Poradnik: Jak przedsiębiorcy mogą uwiarygodnić swoje e-sklepy?
Według ostatniego raportu Gemiusa 46 proc. polskich internautów nie robi zakupów w sklepach internetowych. Jednym z głównych powodów jest brak wiarygodności e-sprzedawców. Jak handlujący w sieci przedsiębiorcy mogą uwiarygodnić swoje e-sklepy i przekonać dodatkowych konsumentów do zakupów?
-
2015-04-21 09:32
Bezpłatnego zwrotu towaru oczekuje 73 proc. klientów e-sklepów
Bezpłatnego zwrotu towaru oczekuje 73 proc. kupujących online. Jednak według prawa koszt ten pokrywa kupujący, a e-sklep zwraca koszty zakupionego towaru wraz z kosztami pierwszej przesyłki. Okazuje się, że w praktyce bywa często inaczej. Kto, ile i w jakich sytuacjach płaci za zwroty?
-
2015-02-19 09:19
Poradnik: Jak zgodnie z prawem sprzedawać w mediach społecznościowych?
Globalne obroty ze sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych osiągnąć mają w 2015 roku wartość aż 30 miliardów dolarów. Także w Polsce zaczyna się zauważać ogromny potencjał handlowy tego kanału. Jednak nie wszyscy sprzedający zdają sobie sprawę z tego, że tam także obowiązują przepisy. Ich nieprzestrzeganie może kosztować 5 tys. zł kary lub grzywnę w wysokości 10 proc. przychodów za poprzedni rok. Jak zatem nie łamiąc prawa sprzedawać przez Facebooka, Twiettera czy Pinteresta?
-
2015-01-22 09:14
E-commerce: firmy skontrolują się same? W przeciwnym razie grożą im wysokie kary
Z początkiem stycznia weszła w życie nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych. Nowe przepisy rodzą jednak pytania i wątpliwości, m.in. odnośnie niejasnej roli, jaką ma teraz pełnić administrator bezpieczeństwa informacji (ABI). Za niedostosowanie się do nowych regulacji grozi nawet 2 lata pozbawienia wolności i utrata 10 proc. przychodów za ubiegły rok
-
2014-11-21 09:21
41 proc. internautów woli osobiście odbierać zamówiony towar
41 proc. internautów korzysta z możliwości odebrania towaru osobiście - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”. – Wybór tego rozwiązania wynika przede wszystkim z chęci sprawdzenia przez kupujących na miejscu jakości zakupionych produktów. W rzeczywistości nie jest to jednak konieczne, ze względu na możliwość zwrotu towaru bez żadnych konsekwencji w terminie do 10 dni od daty dostarczenia. Warto dodać, że po 25 grudnia czas ten zostanie wydłużony do 14 dni – mówi Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl.
-
2014-10-28 09:20
Ponad 90 proc. e-sklepów może nie być gotowych na zmiany w prawie
Według najnowszego badania, tylko 1 na 10 sklepów internetowych wprowadził zmiany, które wymusza nowe prawo o e-handlu. Co gorsza, niemal 45 proc. twierdzi, że nie zaczęło jeszcze żadnych przygotowań, mimo że wdrożenie większości wymaganych zmian zajmie dużo czasu. Jeśli sklepy nie zdążą przed 25 grudnia, czekają na nie kary grzywny do 5 000 zł, zgodnie ze znowelizowanym kodeksem wykroczeń. Dodatkowo, UOKiK może nałożyć na nie karę o równowartości 10 proc. przychodów za zeszły rok.
-
2014-03-18 09:06
E-commerce: nawet 70 proc. e-sklepów może nieświadomie łamać prawo
Profesjonalnie przygotowany regulamin to nie wszystko. Sklepy masowo popełniają błędy również w innych miejscach. Strony informacyjne, e-maile do klientów, reklamy, opisy promocji, a nawet ich własne nazwy mogą wprowadzać klientów w błąd. To natomiast może skutkować pozwem sądowym lub karą od UOKiK.
-
2013-11-28 09:01
Eksperci przestrzegają przed świątecznymi zakupami w USA
W Czarny Piątek w zeszłym roku Amerykanie wydali miliard dolarów na zakupy w sieci. Wówczas zakup najnowszego gadżetu znanej marki jest zdecydowanie tańszy niż w naszym kraju. Na kupujących czekają również utrudnienia. Konieczność zapłaty cła, długi czas dostawy oraz niepewna gwarancja, to tylko niektóre z nich.
-
2013-09-23 09:19
E-commerce: Transakcje między użytkownikami prywatnymi rządzą się innymi prawami
Internauci, kupujący produkty od użytkowników prywatnych, nie są zazwyczaj świadomi swoich praw i obowiązków. Takie transakcje są regulowane przez Kodeks Cywilny. Nakłada on m.in. obowiązek udzielenia rocznej rękojmi na sprzedawane towary. Takich regulacji prawnych jest jednak więcej i warto je poznać - podaje firma RzetelnyRegulamin.pl
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- Pt 21:39 Wiceprezes PFR: Subwencje dla 728 firm w tamach Tarczy Finansowej PFR 2.0
- Pt 20:46 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
- Pt 19:42 Tommy Hiliger ogłasza konkurs na projekty społeczne
- Pt 19:34 Prezes NBP zapowiada banknot o nominale 1000 zł
- Pt 19:31 Gowin: Wyłączenie z tarcz branżowej i finansowej karą dla firm łamiących...
- Pt 19:30 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Pt 19:22 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- Pt 19:08 Mondelez: Przez pandemię spadła sprzedaż produktów impulsowych
-
Aplikacja Vika pomoże prowadzić zdrowy styl życia
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.