PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

10 technologicznych trendów w biznesie według Salesforce

Autor: dlahandlu.pl 25 czerwca 2019 14:29

Na liście priorytetów szefów IT już nie króluje ani bezpieczeństwo informacji ani integracja wykorzystywanych systemów i aplikacji. Dla największego odsetka CIO (87%) obecnie najważniejszym celem jest zapewnienie klientom jak najlepszych doświadczeń.

Trend 5: Rozwój technologii mobilnych
Według 74% CIO brak dostępu w smartfonach do aplikacji biznesowych może spowalniać produktywność mobilnych pracowników – podczas gdy ich liczba stale rośnie. Dlatego aż 44% respondentów wskazuje rozwój technologii mobilnych za wysoki priorytet. Zwłaszcza po wprowadzeniu telefonii 5G będzie możliwe tworzenie wielu innowacyjnych rozwiązań, co całkowicie przedefiniuje rolę telefonii komórkowej w biznesie. Jedną z metod zmniejszania złożoności rozwoju rozwiązań mobilnych będzie możliwość budowania aplikacji w oparciu o wspólny zestaw ram i standardów – 69% CIO oczekuje, że stanie się to możliwe już w 2025 roku.

Trend 6: Rozwój zespołu IT
Firmy cierpią na deficyt pracowników posiadających kompetencje technologiczne – 79% szefów IT twierdzi, że zdobywanie talentów w IT nigdy nie było tak trudne jak obecnie. Dla 41% CIO rozwój kompetencji pracowników i szkolenia są priorytetem, ale tylko jedna czwarta działów IT ma zdefiniowaną strategię radzenia sobie z niedoborem kwalifikacji, co osłabia pozycję konkurencyjną firm. Deficyty kadrowe sprawiają, że 40% CIO poszukuje talentów w nietradycyjnych środowiskach (np. wśród emerytów czy osób zmieniających kwalifikacje). Co ważne, działom IT nie brakuje tylko umiejętności twardych, jak programowanie czy analiza danych, ale także miękkich, takich jak praca zespołowa, abstrakcyjne myślenie czy kreatywność.

Trend 7: Wykorzystanie sztucznej inteligencji
Choć wszyscy zgadzają się z tym, że sztuczna inteligencja (AI) w największym stopniu przekształci w przyszłości biznes, tylko 7% firm na świecie ma obecnie zdefiniowaną strategię, jak należy wykorzystać AI w modelu biznesowym, a zaledwie 10% organizacji dysponuje zaawansowanymi kompetencjami w tym zakresie. Luki kompetencyjne są jedną z głównych przyczyn, dla których wdrożenie AI nie jest jeszcze na liście głównych priorytetów działów IT. Nie zmienia to faktu, że dziś aż dwie trzecie CIO (64%) poszukuje sposobów wykorzystania sztucznej inteligencji, szczególnie w obszarze obsługi klienta (chatboty) oraz do wsparcia personalizacji w relacjach z klientami zarówno w sprzedaży jak i w marketingu.

Trend 8: Zastosowanie technologii głosowych
Technologie głosowe są coraz częściej stosowane w połączeniu ze sztuczną inteligencją. 54% klientów komunikując się z firmami zdążyło już skorzystać z usług asystentów głosowych, takich jak Siri czy Alexa. Najczęściej technologie te wykorzystują działy zorientowane na klienta: obsługa klienta, sprzedaż i marketing. Ponad jedna trzecia (36%) ankietowanych firm używa już technologii głosowych do kontaktów z klientem. Mniej popularnym zastosowaniem (24%) jest wykorzystanie technologii głosowych do zwiększania produktywności pracowników. W ciągu dwóch lat zastosowanie technologii głosowych ukierunkowanych na klienta wzrośnie o 139%, a ukierunkowanych na pracownika o 232%.


  • Diana 2019-06-26 08:31:24

    Bardzo interesujący artykuł. Na co dzień wprowadzamy ciekawe rozwiązania oparte o algorytmy sztucznej inteligencji (AI Chatbot) dla klientów z różnych branż. W ostatnich 12 miesiącach mieliśmy ok. 10 projektów, gdzie oprogramowanie sztucznej inteligencji było kluczowe w kontekście obsługi klientów oraz zwiększania skuteczności e-marketingu. Customowy asystent googla to zdecydowanie największy technologiczny przełom 2019 roku w Polsce. Trochę naszych przykładów z InteliWISE, w Polsce jak i za granicą, opisujemy na InteliWISE.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5471
Ilość aktualnych ofert: 446307

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    10,99

  • Śr

    6,63

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.