Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

64 proc. kasjerów uważa, że samoobsługowe kasy zabiorą im pracę

Krzysztof Łuczak, prezes firmy technologicznej Proxi.cloud, która wraz z Grupą Mobilną Qpony-Blix przeprowadziła badanie wśród pracowników handlu mówi, że kasjerzy mają świadomość tego, że ich praca jest w dużej mierze powtarzalna i może zostać zautomatyzowana. Z badania wynika, że aż 64 proc. uważa, że samoobsługowe kasy zabiorą im pracę.
Reklama

Z badań wynika też, że im bardziej odhumanizowany format sklepu, im mniejszy kontakt kasjer-klient, a relacje między siecią a klientem sprowadzają się tylko do ceny produktów, tym obawy o pracę są większe. Strach czują przede wszystkim pracownicy dyskontów – aż 84 proc., następnie hipermarketów – 71 proc. Z kolei mniejsze obawy mają kasjerzy z supermarketów – 42 proc. i sieci typu convenience store (sklepy takie jak Żabka) – 19 proc.

Krzysztof Łuczak mówi, że dyskonty i hipermarkety stawiają w największym stopniu na efektywność kosztową, a taką właśnie można osiągnąć poprzez kasy bezobsługowe. I to tam automatyzacja nastąpi najszybciej.

W Polsce jest już pierwszy sklep w pełni automatyczny, w którym można robić zakupy w niedziele niehandlowe, a także w nocy i w święta. To sieć BioFamily założona przez rodzinę Świtalskich.

Całość w „Gazecie Wyborczej”

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.